TOMÁNKOVÁ, Veronika. Language Skills Curriculum Development in Legal English for Academic Purposes: A Needs Analysis. In Teaching English for Specific Purposes at Universities, Department of Languages, Faculty of Electrical Engineering and Communications, Brno University of Technology. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Language Skills Curriculum Development in Legal English for Academic Purposes: A Needs Analysis
Název česky Tvorba kurikula právního anglického jazyka pro akademické účely na bázi řečových dovedností: analýza potřeb
Autoři TOMÁNKOVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Teaching English for Specific Purposes at Universities, Department of Languages, Faculty of Electrical Engineering and Communications, Brno University of Technology, 2017.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/17:00099486
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky Právní angličtina pro akademické účely; analýza potřeb; řečové dovednosti; obsahová analýza textu
Klíčová slova anglicky Legal English for Academic Purposes; needs analysis; language skills; text content analysis
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D., učo 37764. Změněno: 29. 4. 2018 15:46.
Anotace
Using the approach of needs analysis (NA), this paper aims to define specific aspects of communicative competence in the area of Legal English for Academic Purposes (LEAP) as a subvariety of English for Specific Purposes (ESP). The ascertained specifics for individual language skills are used to formulate curriculum recommendations for LEAP courses in higher education.
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 12:25