2017
Coloquio Internacional «Realidades y alusiones del texto teatral. Estudios sobre la dramaturgia contemporánea en Espaňa e Hispanoamérica»
VÁZQUEZ TOURIŇO, Daniel, Athena ALCHAZIDU a Magdaléna KOLMANOVÁZákladní údaje
Originální název
Coloquio Internacional «Realidades y alusiones del texto teatral. Estudios sobre la dramaturgia contemporánea en Espaňa e Hispanoamérica»
Název česky
Mezinárodní kolokvium "Skutečnost a narážka v dramatu. Studie o současné španělské a hispanoamerické dramatice"
Název anglicky
International Coloquium "Reality and Suggestion in Drama. Studies on Contemporary Spanish and Latin American Drama"
Autoři
VÁZQUEZ TOURIŇO, Daniel (724 Španělsko, garant, domácí), Athena ALCHAZIDU (203 Česká republika, domácí) a Magdaléna KOLMANOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
2017
Další údaje
Jazyk
španělština
Typ výsledku
Uspořádání konference
Obor
60205 Literary theory
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/17:00099537
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
současné španělské drama; současné hispanoamerické drama; současné španělské divadlo; současné hispanoamerické divadlo; divadelní překlad; angažované divadlo
Klíčová slova anglicky
Contemporary Spanish Drama; Contemporary Latin-American Drama; Contemporary Spanish Theatre; Contemporary Latin-American Theatre; Theatre Translation; Socially Engaged Theatre
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2018 15:53, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
El objeto de estudio del coloquio serán los textos teatrales escritos o representados en los últimos aňos, con especial interés en aquellos que problematizan la relación entre texto y escena. Es llamativo que, en el cambio de paradigma estético que afronta el teatro de las últimas décadas y del que la teoría se ha ocupado con más prolijidad que uniformidad (Schechner, Sarrazac, Ranciere, Nancy, Guénoun, Lehmann, Dubatti, Fischer-Lichte, Sánchez, Cornago, etc.), la interpretación del concepto de lo «real» (en oposición a lo artificial, pero también a lo ficticio, e incluso a lo inmaterial) adquiere una relevancia destacada. Fenómenos derivados de este cambio de paradigma, como el juego con la autorreferencialidad o la disolución del personaje dramático, cuestionan la doble realidad del teatro (significante y significado al mismo tiempo) y, por extensión, el papel de la dramaturgia (reino de la ficción) en la puesta en escena.
Česky
Předmětem zkoumání konference jsou dramatické texty sepsané či zinscenované v posledních letech, se zvláštním zaměřením na problematiku vztahu mezi textem a scénou. Je pozoruhodné, že při změně estetického paradigmatu, kterým prochází drama posledních desetiletí a kterým se dlouze a různorodě zabývá divadelní teorie (Schechner, Sarrazac, Ranciere, Nancy, Guénoun, Lehmann, Dubatti, Fischer-Lichte, Sánchez, Cornago, etc.), získává interpretace konceptu “skutečného” (jako opak umělého, ale také fiktivního či dokonce nemateriálního) výjimečnou důležitost. Fenomény odvozené z této změny paradigmatu, jako je hra s autorefenčností či rozklad divadelní postavy, zpochybňují dvojí realitu divadla (označující a zároveň označované) a také úlohu dramatické tvorby (království fikce) v inscenaci.
Anglicky
The object of study of the conference were the dramas that focus on the relation between text and scene. The shift of paradigm that drama undergoes in last decades is examined by the field of theatre theory (Schechner, Sarrazac, Ranciere, Nancy, Guénoun, Lehmann, Dubatti, Fischer-Lichte, Sánchez, Cornago, etc.), the concept of real as opposite to artificial and to fictious, gets more important. Selfreference or deconstruction of dramatic character put a question on the double reality of the theatre and to the dramatics (kingdom of fiction).
Návaznosti
MUNI/A/1126/2016, interní kód MU |
|