KOTALA, Dominik, Kristína BILKOVÁ, Josef KUNC a Petr TONEV. Omezené možnosti nakupování (nejen) v centru Brna? Identifikace potravinových pouští. In Križan, F., Bilková, K., Barlík, P. Maloobchod a špecifiká časovo-priestorového správania spotrebiteľov. 1. vydání. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2017, s. 197-228. ISBN 978-80-223-4434-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Omezené možnosti nakupování (nejen) v centru Brna? Identifikace potravinových pouští
Název anglicky Limited shopping opportunities (not only) in the center of Brno? Identification of food deserts.
Autoři KOTALA, Dominik (203 Česká republika, domácí), Kristína BILKOVÁ (703 Slovensko), Josef KUNC (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr TONEV (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vydání. Bratislava, Maloobchod a špecifiká časovo-priestorového správania spotrebiteľov, od s. 197-228, 32 s. 2017.
Nakladatel Univerzita Komenského v Bratislave
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50702 Urban studies
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00099540
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-223-4434-0
Klíčová slova česky nákupní chování; nákupní možnosti; potravinové pouště; město Brno
Klíčová slova anglicky shopping behaviour; shopping opportunities; food deserts; Brno city
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Kateřina Oleksíková, Ph.D., učo 240814. Změněno: 15. 5. 2018 13:12.
Anotace
V České republice prošel maloobchod po roce 1989 mnoha změnami, z nichž tou nejvýznamnější byl přechod z centrálně plánované ekonomiky na ekonomiku tržní. Velmi razantně se proměnilo také nákupní chování prakticky všech populačních skupin. Cílem textu je identifikovat v prostoru města Brna oblasti, kde není možné nakoupit potraviny do určité vzdálenosti od místa bydliště. Takové oblasti se označují jako potravinové pouště. Dále pak v teoretické i empirické rovině provést analýzu potravinových pouští a navrhnout možnosti řešení z pohledu veřejných orgánů, privátního sektoru i samotných obyvatel.
Anotace anglicky
In the Czech Republic, after 1989 the retail trade has undergone many changes, of which the most important was the transition from a centrally planned economy to a market economy. The shopping behavior of virtually all population groups has also changed very strongly. The aim of the text is to identify areas in the area of Brno where it is not possible to buy food within a certain distance from the place of residence. The purchasing behavior of virtually all population groups has also changed very strongly. The aim of the text is to identify areas in the area of Brno where it is not possible to buy food within a certain distance from the place of residence. Such areas are referred to as food deserts.Then, on both theoretical and empirical level, to analyze food deserts and propose solutions from the point of view of public authorities, the private sector and the inhabitants themselves.
Návaznosti
MUNI/A/0976/2016, interní kód MUNázev: Metropolizační procesy přetvářející tradiční strukturu města: příklad Brněnské metropolitní oblasti
Investor: Masarykova univerzita, Metropolizační procesy přetvářející tradiční strukturu města: příklad Brněnské metropolitní oblasti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 09:27