2017
Creativity index in the regions of the Czech republic
CHALOUPKOVÁ, MarkétaZákladní údaje
Originální název
Creativity index in the regions of the Czech republic
Autoři
CHALOUPKOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Jihlava, Sborník příspěvků z 9. ročníku mezinárodní vědecké konference KONKURENCE, od s. 281-289, 9 s. 2017
Nakladatel
College of Polytechnics Jihlava
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50701 Cultural and economic geography
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/17:00099541
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-88064-31-2
Klíčová slova anglicky
creative economy; competitiveness; Creativity index 3T; Euro creativity index; Model 5C; regions of the Czech Republic
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 5. 2018 15:00, Mgr. Kateřina Oleksíková, Ph.D.
Anotace
V originále
The goal of this work is to outline the issue of the creative economy as a source of competitiveness in regions of the Czech Republic. We define the most used types of output measurement in the creative economy, which are used in practice (Creativity index 3T, Euro-creativity index and 5C model), according to which this research was conducted. Time comparison also helped to fulfil the goal, as it proved the dominant position of the Prague region and, on the contrary, proved the worsening position of Pardubice and Ústí nad Labem regions. This work also contains a graphical evaluation of sub-indexes – Talent, Technology and Toleration indexes including comparison of their current quantity to their quantity ten years ago.
Návaznosti
MUNI/A/0976/2016, interní kód MU |
|