PAPOUŠEK, Jan a Radek PELÁNEK. Should We Give Learners Control Over Item Difficulty?. Online. In Personalization Approaches in Learning Environments, Adjunct Publication of the 25th Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization. New York: ACM, 2017, s. 299-303. ISBN 978-1-4503-5067-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1145/3099023.3099080.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Should We Give Learners Control Over Item Difficulty?
Autoři PAPOUŠEK, Jan (203 Česká republika, domácí) a Radek PELÁNEK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání New York, Personalization Approaches in Learning Environments, Adjunct Publication of the 25th Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization, od s. 299-303, 5 s. 2017.
Nakladatel ACM
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14330/17:00099574
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-4503-5067-9
Doi http://dx.doi.org/10.1145/3099023.3099080
Klíčová slova česky adaptabilní učení; obtížnost
Klíčová slova anglicky adaptive learning; difficulty
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 18. 5. 2018 07:37.
Anotace
Personalized educational systems are able to provide learners questions of specified difficulty. Since learners differ, the appropriate level of difficulty may vary and it may be impossible to find an universal setting. We implemented a version of an adaptive educational system for geography practice that allows learners to adjust difficulty of questions. We evaluated this feature using a randomized control experiment. The overall results show only a small effect of the adjustment. A more detailed analysis, however, shows that for some groups of learners the effect can be important, although not necessarily advantageous. The collected data from the experiment provide insight into how to tune question difficulty automatically.
Návaznosti
MUNI/A/0897/2016, interní kód MUNázev: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VI.
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VI., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 10. 9. 2024 06:19