2017
Bayesian knowledge tracing, logistic models, and beyond: an overview of learner modeling techniques
PELÁNEK, RadekZákladní údaje
Originální název
Bayesian knowledge tracing, logistic models, and beyond: an overview of learner modeling techniques
Autoři
PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
User Modeling and User-Adapted Interaction, 2017, 0924-1868
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 2.808
Kód RIV
RIV/00216224:14330/17:00099575
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
UT WoS
000414997500001
Klíčová slova česky
adaptivní učení; modelování studentů
Klíčová slova anglicky
learner modeling; evaluation; adaptive learning
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 9. 2020 08:56, doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.
Anotace
V originále
Learner modeling is a basis of personalized, adaptive learning. The research literature provides a wide range of modeling approaches, but it does not provide guidance for choosing a model suitable for a particular situation. We provide a systematic and up-to-date overview of current approaches to tracing learners' knowledge and skill across interaction with multiple items, focusing in particular on the widely used Bayesian knowledge tracing and logistic models. We discuss factors that influence the choice of a model and highlight the importance of the learner modeling context: models are used for different purposes and deal with different types of learning processes. We also consider methodological issues in the evaluation of learner models and their relation to the modeling context. Overall, the overview provides basic guidelines for both researchers and practitioners and identifies areas that require further clarification in future research.