2019
The influence of principals on the hidden curriculum of induction
BRÜCKNEROVÁ, Karla a Petr NOVOTNÝZákladní údaje
Originální název
The influence of principals on the hidden curriculum of induction
Název česky
Vliv ředitelů na skryté kurikulum indukce
Autoři
BRÜCKNEROVÁ, Karla (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Educational Management Administration & Leadership, 2019, 1741-1432
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 2.448
Kód RIV
RIV/00216224:14210/19:00107154
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
UT WoS
000473496100008
Klíčová slova česky
ředitel; uvádění učitelů; skryté kurikulum; začínající učitel; mentor
Klíčová slova anglicky
Principals; induction; hidden curriculum; novice teacher; mentor
Štítky
Změněno: 24. 3. 2020 09:08, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
The aim of this study is to describe the influence that principals have on the hidden curriculum of induction (HCI). Our findings are based on a comparison of two case studies undertaken in primary schools in the Czech Republic, whose principals have different approaches to leadership and the management of induction. The data analysis leads to the conclusion that principals shape the HCI through mentor selection, management and development of the explicit curriculum of induction, creation of a social context in the school, and induction evaluation. The HCI is shaped by the specific realizations of these influences with content covering the meaning of induction, professional development, school context, and the principals themselves.
Česky
Cílem studie je popsat vliv ředitelů na skryté kurikulum indukce (SKI). Naše závěry jsou založeny na srovnání dvou případových studií základních škol v České republice, jejichž ředitelé mají rozdílný přístup k vedení a řízení indukce. Analýza dat vede k závěru, že ředitelé utvářejí SKI skrze výběr uvádějících učitelů, řízení a tvorbu explicitního kurikula indukce, vytváření sociálního kontextu školy a skrze evaluaci indukce. Výsledné SKI je utvářeno skrze specifické podoby těchto vlivů a jeho specifické obsahy se týkají smyslu indukce, profesního rozvoje, školního kontextu a ředitelů samotných.
Návaznosti
GA13-07234S, projekt VaV |
|