KOVÁŘOVÁ, Pavla. Information Safety Education of Primary School Children in Libraries. Online. In KURBANOĞLU, Serap, Joumana BOUSTANY, Sonja ŠPIRANEC, Esther GRASSIAN, Diane MIZRACHI a Loriene ROY. Information Literacy in the Workplace. Cham: Springer International Publishing, 2018, s. 693-702. ISBN 978-3-319-74333-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-74334-9_71.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Information Safety Education of Primary School Children in Libraries
Autoři KOVÁŘOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Cham, Information Literacy in the Workplace, od s. 693-702, 10 s. 2018.
Nakladatel Springer International Publishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50803 Information science
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00102228
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-3-319-74333-2
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-74334-9_71
UT WoS 000547778300071
Klíčová slova anglicky Information literacy education; information safety; libraries; primary schools; research;
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 31. 5. 2022 14:38.
Anotace
This paper presents the results of evaluation research of a loosely connected series of information safety lessons designed for all nine primary school grades and organized by libraries. All lessons took place in two libraries and in three other schools in the Czech Republic from 2013 to 2017. The author used evaluation questionnaire and participatory observation to evaluate lessons at the first two levels of Kirkpatrick’s model. Librarians can use the results as arguments for lesson effectiveness, for transfer of the lessons to other libraries and for planning other information safety lessons according to children’s needs. Results have shown that children evaluated the lessons positively. Children actively participated in activities. They liked to share their experience and opinions, but also showed some incorrect preconceptions. The analysis focused on the content of the lessons, the influence of the institution where they took place, the form of lessons, the school teacher and the ways of engaging students.
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 01:37