D 2017

Malé a střední podnikání v cestovním ruchu a jeho veřejná podpora

REPÍK, Ondřej

Základní údaje

Originální název

Malé a střední podnikání v cestovním ruchu a jeho veřejná podpora

Název česky

Malé a střední podnikání v cestovním ruchu a jeho veřejná podpora

Název anglicky

Small and medium-sized enterprises in tourism and their public support

Autoři

REPÍK, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. od s. 690-699, 10 s. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50602 Public administration

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/17:00099633

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-8586-2

UT WoS

000426864500090

Klíčová slova česky

cestovní ruch; MSP; veřejná podpora; přirozené bariéry; absorpční kapacita

Klíčová slova anglicky

tourism; SME; public support; natural barriers; absorption capacity

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2019 17:01, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

S činností malých a středních podniků je v cestovním ruchu spojena celá řada specifik a problémů, které vycházejí z povahy nabídky a poptávky v cestovním ruchu. MSP hrají zásadní roli v procesu formování nabídky, výrazně ovlivňují chování spotřebitelů, funkčnost celého systému a výkony v cestovním ruchu. Stejně jako v jiných ekonomických oblastech i zde existují určité přirozené bariéry, z nichž část může veřejný sektor pomoci řešit a minimalizovat. Právě tyto bariéry se staly obhajobou pro intervence veřejného sektoru do cestovního ruchu. Nicméně i tyto zásahy jsou velmi často neefektivní, nefunkční a v některých případech dokonce tržní prostředí v cestovním ruchu poškozují. Článek je věnován specifikům a fungování MSP v cestovním ruchu, intervencím a podpoře cestovního ruchu ze strany veřejného sektoru a jejich vlivu na cestovní ruch. Důkladně je analyzována veřejná podpora cestovního ruchu z programových rámců v České republice s akcentem na malé a střední podnikání.

Anglicky

Activities of small and medium enterprises in tourism are linked to a number of specific features and issues that are based on nature of tourism supply and demand. SMEs play a crucial role in shaping of tourism supply, strongly influence consumer behavior, functionality of overall system and performances in tourism. As in other economic areas, there exist some natural barriers, where part of them public sector can help to solve and minimize. Those barriers have become a justification for intervention of public sector in tourism. However, these interventions are often ineffective, dysfunctional and even in some cases they harm the market environment in tourism. This article is devoted to the specifics and functioning of SMEs in tourism, interventions and public subsidy of tourism and their impact on tourism. Public support of tourism from the program frameworks in the Czech Republic is thoroughly analyzed with emphasis on small and medium business.

Návaznosti

MUNI/A/1046/2016, interní kód MU
Název: Primární výzkum malých a středních podnikatelů v cestovním ruchu (Akronym: MSPCR)
Investor: Masarykova univerzita, Primární výzkum malých a středních podnikatelů v cestovním ruchu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty