2017
Malé a střední podnikání v cestovním ruchu a jeho veřejná podpora
REPÍK, OndřejZákladní údaje
Originální název
Malé a střední podnikání v cestovním ruchu a jeho veřejná podpora
Název česky
Malé a střední podnikání v cestovním ruchu a jeho veřejná podpora
Název anglicky
Small and medium-sized enterprises in tourism and their public support
Autoři
REPÍK, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. od s. 690-699, 10 s. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50602 Public administration
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/17:00099633
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-210-8586-2
UT WoS
000426864500090
Klíčová slova česky
cestovní ruch; MSP; veřejná podpora; přirozené bariéry; absorpční kapacita
Klíčová slova anglicky
tourism; SME; public support; natural barriers; absorption capacity
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 4. 2019 17:01, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
S činností malých a středních podniků je v cestovním ruchu spojena celá řada specifik a problémů, které vycházejí z povahy nabídky a poptávky v cestovním ruchu. MSP hrají zásadní roli v procesu formování nabídky, výrazně ovlivňují chování spotřebitelů, funkčnost celého systému a výkony v cestovním ruchu. Stejně jako v jiných ekonomických oblastech i zde existují určité přirozené bariéry, z nichž část může veřejný sektor pomoci řešit a minimalizovat. Právě tyto bariéry se staly obhajobou pro intervence veřejného sektoru do cestovního ruchu. Nicméně i tyto zásahy jsou velmi často neefektivní, nefunkční a v některých případech dokonce tržní prostředí v cestovním ruchu poškozují. Článek je věnován specifikům a fungování MSP v cestovním ruchu, intervencím a podpoře cestovního ruchu ze strany veřejného sektoru a jejich vlivu na cestovní ruch. Důkladně je analyzována veřejná podpora cestovního ruchu z programových rámců v České republice s akcentem na malé a střední podnikání.
Anglicky
Activities of small and medium enterprises in tourism are linked to a number of specific features and issues that are based on nature of tourism supply and demand. SMEs play a crucial role in shaping of tourism supply, strongly influence consumer behavior, functionality of overall system and performances in tourism. As in other economic areas, there exist some natural barriers, where part of them public sector can help to solve and minimize. Those barriers have become a justification for intervention of public sector in tourism. However, these interventions are often ineffective, dysfunctional and even in some cases they harm the market environment in tourism. This article is devoted to the specifics and functioning of SMEs in tourism, interventions and public subsidy of tourism and their impact on tourism. Public support of tourism from the program frameworks in the Czech Republic is thoroughly analyzed with emphasis on small and medium business.
Návaznosti
MUNI/A/1046/2016, interní kód MU |
|