ČERNÝ, Michal. Péče o duši jako východisko fenomenologické pedagogiky v kontextu vzdělávacích technologií. In Jan Patočka a jeho doba. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Péče o duši jako východisko fenomenologické pedagogiky v kontextu vzdělávacích technologií
Název anglicky Caring for the soul as the basis of phenomenological pedagogy in the context of educational technologies
Autoři ČERNÝ, Michal.
Vydání Jan Patočka a jeho doba, 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Patočka; péče o duši; technologie; PLE; Fink; fenomenologie; fenomenologická pedagogika
Klíčová slova anglicky Patočka; care for the soul; technology; PLE; Fink; phenomenology; phenomenological pedagogy
Změnil Změnil: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Změněno: 30. 1. 2018 14:52.
Anotace
Jan Patočka staví ve své koncepci fenomenologické pedagogiky jako ústřední téma péči o duši. Tu vidí jako základ filosofie, nezbytný předpoklad pro reflexi vlastního lidského vývoje, dějin v pravém slova smyslu. Své pojetí fenomenologie ale nevztahuje pouze k otázkám ontologickým a epistemickým, ale klade je také do souvislostí s pedagogikou. Poznání se stává individualizovaným hledáním pravdy v nejkomplexnějším slova smyslu. V tomto kontextu se pokusíme zaměřit na změny, které v oblasti vzdělávání přinášejí nové technologie a technologické možnosti v oblasti vzdělávání se autonomnímu cestami. Internet a možnosti s ním spojené otevřeli cestu k budování osobního vzdělávacího prostředí (PLE), rozvoji metod jako je sebe-organizované učení prostředí (SOLE) nebo konektivismu a heutagogice. Příspěvek se pokusí právě tyto nové možnosti učení se reflektovat pomocí Patočkova konceptu péče o duši a celkového nazírání fenomenologické pedagogiky s odkazem na antinomie Eugena Finka.
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 16:31