SOKOLOVA, Anastasia. Interaktivnyje těchnologii v processe obučenija RKI češskich studentov s narušenijami slucha. In Иоланта Любоха-Круглик, Оксана Малыса, Габриеля Вильк, Анна Зых. Русистика и современность. Старые вопросы, новые ответы. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, “Śląsk”, 2017, s. 677-687. ISBN 978-83-7164-973-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Interaktivnyje těchnologii v processe obučenija RKI češskich studentov s narušenijami slucha
Název anglicky Interactive technologies in the Russian as a foreign language teaching Czech students with hearing impairments
Autoři SOKOLOVA, Anastasia (643 Rusko, garant, domácí).
Vydání Katowice, Русистика и современность. Старые вопросы, новые ответы, od s. 677-687, 11 s. 2017.
Nakladatel Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, “Śląsk”
Další údaje
Originální jazyk ruština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00099675
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-83-7164-973-8
Klíčová slova česky ruština jako cizí jazyk; interaktivní technologie; sluchové postižení
Klíčová slova anglicky Russian as a foreign language; interactive technologies; hearing impairments
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Anastasija Sokolova, Ph.D., učo 365354. Změněno: 22. 2. 2018 11:43.
Anotace
Článek se zaměřuje na problémy výuky ruštiny jako cizího jazyka u českých studentů se sluchovým postižením. Z hlediska učitele se tito studenti obvykle dělí na dvě skupiny: studenti, kteří používají český znakový jazyk (neslyšící), a studenti, kteří používají mluvenou češtinu a odezírají (nedoslýchaví). Ve výuce neslyšících studentů jsou aktivně využívány technické pomůcky, např. chat, sociální sítě, interaktivní učebnice a cvičebnice. Ve výuce nedoslýchavých studentů se také používají interaktivní učebnice ruské fonetiky obsahující interaktivní schémata tvoření ruských samohlásek a souhlásek.
Anotace anglicky
This article focuses on the problem of the Russian as a foreign language teaching of Czech students with hearing impairments. From the point of view of the teacher are these students divided into two groups: the Deaf who use Czech Sign Language as a mother tongue (native language) and hearing-impaired students who can use Czech Sign Language, but use often Czech (Lip Reading). In the teaching the Deaf is Czech Sign Language Interpeter and the teacher actively use technical aids, e. g. chat, social networks, interactive sylabi (Russian Morphology), interactive testing. In the teaching hearing-impaired students use the teacher interactive coursebook, e. g. Russian Phonetics and Phonology that includes statical and interactive schemes of Russian vowels and conconants.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 00:00