k 2017

Integrace tělesné výchovy a geografie v kurikulu základního vzdělávání

VLČEK, Petr a Marek TRÁVNÍČEK

Základní údaje

Originální název

Integrace tělesné výchovy a geografie v kurikulu základního vzdělávání

Název česky

Integrace tělesné výchovy a geografie v kurikulu základního vzdělávání

Autoři

VLČEK, Petr a Marek TRÁVNÍČEK

Vydání

2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

tělesná výchova; geografie; integrace; kurikulum
Změněno: 5. 3. 2018 09:47, Mgr. Marek Trávníček

Anotace

Anglicky

Purpose: This paper aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary curriculum development and teaching in the subjects of Physical Education and Geography. The aim of this international study, between universities from the Czech Republic, Denmark, and the Republic of Slovenia, focuses on a comparison of questionnaire survey outcomes among teachers in these subjects. The main problem focuses on how Physical Education and Geography is integrated and combined in the real school life. Methods: A questionnaire survey which was carried out in the school year 2015/2016, in order to determine how experts (teachers in lower and higher primary classes, university experts, or other specialists) perceive the integration of physical education and geography. The questionnaire survey was developed using Google Docs forms and completed on-line by participants. Results: The results of the questionnaire survey showed that while interdisciplinary integration is often mentioned and encouraged in the curricula documents and most teachers believe that the integration of PE and Geography is important, the subjects have not been integrated sufficiently. Conclusion: The type of learning experience we have while in school underpins how we integrate everything we learn, as well as how we transfer knowledge and skills from one experience to another.

Návaznosti

MUNI/A/1262/2016, interní kód MU
Název: Příprava učitelů zeměpisu a přírodopisu na terénní výuku
Investor: Masarykova univerzita, Příprava učitelů zeměpisu a přírodopisu na terénní výuku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty