k 2017

Informační gramotnost

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Základní údaje

Originální název

Informační gramotnost

Název anglicky

Information Literacy

Autoři

MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Konference OP VVV, Společenství praxe, 17. 5. 2017, Praha, 2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/17:00099739

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

informační gramotnost; pedgogika; primární škola; sekundární škola; kompetence; výzkum; kurikulární dokument

Klíčová slova anglicky

information literacy; pedagogy; primary school; secondary school; competence; research; curriculum document

Štítky

Změněno: 26. 4. 2018 14:12, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek prezentuje informační gramotnost v kontextu formálního školství v ČR. Přináší definici informační gramotnosti pro potřeby škol, výzkumy, které informační gramotnost reflektují, metodiky měření dopadu informační gramotnosti na žáky. Cílem je ukázat význam kompetenčního vzdělávání v primárním a sekundárním školství.

Anglicky

The paper presents information literacy in the context of formal education in the Czech Republic. It brings the definition of information literacy for the needs of schools, the research that information literacy reflects, the methodology of measuring the impact of information literacy on pupils. The aim is to show the importance of competence education in primary and secondary education.

Návaznosti

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MU
Název: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání