MAZÁČOVÁ, Pavlína. Učící knihovník - didaktické perspektivy informačního vzdělávání. In Dvoudenní odborný seminář pro učící knihovníky, 21. - 22. 6. 2017, Plzeň. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učící knihovník - didaktické perspektivy informačního vzdělávání
Název anglicky Teaching Librarian - Didactic Perspectives of information education
Autoři MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Dvoudenní odborný seminář pro učící knihovníky, 21. - 22. 6. 2017, Plzeň, 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/17:00099754
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky učící knihovník; pedagogika; didaktika; informační vzdělávání; aktivní učení; konstruktivismus; neformální vzdělávání
Klíčová slova anglicky learning librarian; pedagogy; didactics; information education; active learning; constructivism; non-formal education
Štítky rivok
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 26. 4. 2018 16:26.
Anotace
Přednáška ukazuje roli knihovníka jako učitele. Přestavuje kompetenční model učícího knihovníka v českém prostředí, který propojuje odbornost, pedagogický cit, osobnost a komunikační dovednosti. Přednáška také zdůrazňuje potřebu spolupráce formálního a neformálního vzdělávání při rozvoji informační gramotnosti.
Anotace anglicky
The lecture shows the role of the librarian as a teacher. It is a competency model for a learning librarian in the Czech environment, which combines expertise, pedagogical sentiment, personality and communication skills. The lecture also highlights the need for formal and informal learning in the development of information literacy.
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 16:22