2017
Učící knihovník - didaktické perspektivy informačního vzdělávání
MAZÁČOVÁ, PavlínaZákladní údaje
Originální název
Učící knihovník - didaktické perspektivy informačního vzdělávání
Název anglicky
Teaching Librarian - Didactic Perspectives of information education
Autoři
MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Dvoudenní odborný seminář pro učící knihovníky, 21. - 22. 6. 2017, Plzeň, 2017
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/17:00099754
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
učící knihovník; pedagogika; didaktika; informační vzdělávání; aktivní učení; konstruktivismus; neformální vzdělávání
Klíčová slova anglicky
learning librarian; pedagogy; didactics; information education; active learning; constructivism; non-formal education
Štítky
Změněno: 26. 4. 2018 16:26, Mgr. Igor Hlaváč
V originále
Přednáška ukazuje roli knihovníka jako učitele. Přestavuje kompetenční model učícího knihovníka v českém prostředí, který propojuje odbornost, pedagogický cit, osobnost a komunikační dovednosti. Přednáška také zdůrazňuje potřebu spolupráce formálního a neformálního vzdělávání při rozvoji informační gramotnosti.
Anglicky
The lecture shows the role of the librarian as a teacher. It is a competency model for a learning librarian in the Czech environment, which combines expertise, pedagogical sentiment, personality and communication skills. The lecture also highlights the need for formal and informal learning in the development of information literacy.