p 2017

Učící knihovník - didaktické perspektivy informačního vzdělávání

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Základní údaje

Originální název

Učící knihovník - didaktické perspektivy informačního vzdělávání

Název anglicky

Teaching Librarian - Didactic Perspectives of information education

Autoři

MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Dvoudenní odborný seminář pro učící knihovníky, 21. - 22. 6. 2017, Plzeň, 2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/17:00099754

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

učící knihovník; pedagogika; didaktika; informační vzdělávání; aktivní učení; konstruktivismus; neformální vzdělávání

Klíčová slova anglicky

learning librarian; pedagogy; didactics; information education; active learning; constructivism; non-formal education

Štítky

Změněno: 26. 4. 2018 16:26, Mgr. Igor Hlaváč

Anotace

V originále

Přednáška ukazuje roli knihovníka jako učitele. Přestavuje kompetenční model učícího knihovníka v českém prostředí, který propojuje odbornost, pedagogický cit, osobnost a komunikační dovednosti. Přednáška také zdůrazňuje potřebu spolupráce formálního a neformálního vzdělávání při rozvoji informační gramotnosti.

Anglicky

The lecture shows the role of the librarian as a teacher. It is a competency model for a learning librarian in the Czech environment, which combines expertise, pedagogical sentiment, personality and communication skills. The lecture also highlights the need for formal and informal learning in the development of information literacy.