J 2017

Učebnice anglického jazyka nejčastěji používané na středních školách připravujících studenty ke společné části maturitní zkoušky z angličtiny.

SLÁDKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Učebnice anglického jazyka nejčastěji používané na středních školách připravujících studenty ke společné části maturitní zkoušky z angličtiny.

Název česky

Učebnice anglického jazyka nejčastěji používané na středních školách připravujících studenty ke společné části maturitní zkoušky z angličtiny.

Název anglicky

English Language Coursebooks Most Frequently Used at Secondary Schools Preparing Students for the National Part of School leaving Exam in English

Autoři

SLÁDKOVÁ, Věra

Vydání

Auspicia, České Budějovice, VŠERS, 2017, 1214-4967

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

učebnice – kurikulum – dotazníkové šetření – jazyková kompetence – úrovně učebnic – přizpůsobování učebnic

Klíčová slova anglicky

coursebooks – curriculum – questionnaire survey – language competence – coursebook levels – coursebook adjustment

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 2. 2018 21:22, Mgr. Věra Sládková, Ph.D.

Anotace

V originále

Tato studie popisuje výukový kontext, ve kterém dochází k výběru učebnic angličtiny na středních školách v České republice. Klíčová role učitele v tomto procesu je dána tím, že se nemusí řídit závaznými kritérii nadřízených orgánů, ale nezískává od nich ani odbornou pomoc. Studie dále seznamuje s dotazníkovým šetřením, ze kterého vyplynulo, že nejpoužívanější učebnicí ve školním roce 2016/2017 byla učebnice Maturita Solution, následována s velkým odstupem učebnicemi New Headway a New English File. Úrovně učebnic používaných v jednotlivých ročnících jsou velice různé a závislé na mnoha různých aspektech.

Anglicky

This paper describes the learning situation in which English teaching coursebooks are being chosen by language teachers in the Czech Republic. The key role of teachers in the process is determined mainly by the absence of binding criteria and assistance provided by superior authority. The study also presents the results of a questionnaire survey which reveals that the most commonly used course book in the school year 2016/2017 was Maturita Solution, followed by New Headway and New English File. The level of the used coursebooks in individual school years differs greatly, perhaps due to variables of the learning context.