PAŘIL, Vilém. Potenciální dopady realizace Železničního uzlu Brno na finanční hospodaření města Brna. Kancelář architekta města. Brno: Kancelář architekta města, 2018, 40 s. n/a.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Potenciální dopady realizace Železničního uzlu Brno na finanční hospodaření města Brna
Název česky Potenciální dopady realizace Železničního uzlu Brno na finanční hospodaření města Brna
Název anglicky Railway Station in Brno and its Potential Impacts on Municipal Budget
Autoři PAŘIL, Vilém (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Kancelář architekta města. Brno, 40 s. n/a, 2018.
Nakladatel Kancelář architekta města
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Výzkumná zpráva
Obor 50703 Transport planning and social aspects of transport
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW MMB KAM ŽUB
Kód RIV RIV/00216224:14560/18:00102271
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky železniční uzel; Brno; dopady; rozpočet
Klíčová slova anglicky Railway station; Brno; Impacts; Budget
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 3. 4. 2019 15:26.
Anotace
Cílem posouzení „Potenciálních dopadů realizace Železničního uzlu Brno na finanční hospodaření města Brna“ je identifikace změn výdajů a příjmů v rozpočtu města Brna při zohlednění realizace potenciálního územního rozvoje v případě realizace ŽUB. Důležitými východisky posouzení jsou vybrané skutečnosti vyplývající z aktuální podoby studie proveditelnosti. První z nich je, že jednotlivé varianty A Řeka a B Petrov, respektive jejich podvarianty Ax a Bx nekorespondují zcela přesně z urbanistického hlediska s vítěznými návrhy architektonických soutěží realizovaných právě za účelem rozvoje předmětné lokality Jižního centra ve vazbě na obě základní variantní řešení A a B. Druhým velmi důležitým faktem je předpoklad studie proveditelnosti zahrnutí napojení ŽUB na potenciální a Ministerstvem dopravy ČR i SŽDC předpokládanou vysokorychlostní trať pouze ve variantách A, nikoliv však ve variantách B. Při zohlednění a zahrnutí tohoto napojení i ve variantách B, dochází k navýšení investičních nákladů záměru ve variantách B v rozmezí 1/3 až 2/3 z celkových investičních nákladů (v průměru navýšení o cca 35 mld. Kč), a to z 62 mld. Kč ve variantě A Řeka na 97 mld. Kč ve variantě B Petrov. Jde tedy o navýšení celkových investičních nákladů v průměru o cca 56 %. Právě toto posouzení je tedy spíše nadstavbou studie proveditelnosti než její samotnou kritikou, neboť obsahuje vyjádření k okolnostem záměru realizace ŽUB, které nejsou ve studii proveditelnosti zahrnuty.
Anotace anglicky
The objective of the assessment of the “Potential Impacts of the Implementation of the Brno Railway Junction on the Financial Management of the City of Brno” is to identify changes in expenditures and revenues in the City of Brno budget taking into account the realization of potential territorial development in case of the implementation of the ŽUB. Important points of the assessment are selected facts resulting from the current feasibility study. The first is that the individual variants A Řeka and B Petrov, respectively their sub-axes Ax and Bx do not correspond exactly from the urban point of view with the winning designs of architectural competitions realized just for the purpose of developing the subject area of the South Center in relation to the two basic variant solutions A and B The second very important fact is the assumption of the feasibility study to include the ŽUB connection to the potential and the Ministry of Transport of the Czech Republic and SŽDC the expected high-speed line only in variants A, but not in variants B. Taking into account and including this connection in variants B, the investment costs increase. of the project in variants B in the range of 1/3 to 2/3 of the total investment costs (an increase of about CZK 35 billion on average), from CZK 62 billion in option A to CZK 97 billion in variant B Petrov. It is therefore an increase of the total investment costs by an average of about 56%. It is precisely this assessment that is rather an extension of the feasibility study than its own criticism, as it contains an opinion on the circumstances of the RU implementation plan which are not included in the feasibility study.
Návaznosti
MUNI/A/0994/2017, interní kód MUNázev: Města, obce, regiony: management, procesy a interakce v teorii a praxi (Akronym: MESTOR)
Investor: Masarykova univerzita, Města, obce, regiony: management, procesy a interakce v teorii a praxi, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 1. 8. 2024 20:34