STUCHLÍKOVÁ, Ľubica, František JANÍČEK, Peter BENKO and Jiří HRBÁČEK. Informačné technológie – nástroj zvýšenia kvality výučby elektrotechnických odborov (Information technology - a tool for improving the quality of teaching of electrical engineering). atp journal priemyselná automatizácia a informatika. Bratislava: HMH, s.r.o., 2017, vol. 2017, No 12, p. 54-57. ISSN 1335-2237.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Informačné technológie – nástroj zvýšenia kvality výučby elektrotechnických odborov
Name in Czech Informační technologie - nástroj zvýšení kvality výuky elektrotechnických oborů
Name (in English) Information technology - a tool for improving the quality of teaching of electrical engineering
Authors STUCHLÍKOVÁ, Ľubica (703 Slovakia, guarantor), František JANÍČEK (703 Slovakia), Peter BENKO (703 Slovakia) and Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition atp journal priemyselná automatizácia a informatika, Bratislava, HMH, s.r.o. 2017, 1335-2237.
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00099913
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) kvalita výuky; elektrotechnické obory
Keywords in English quality of teaching; electrotechnical fields
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Changed: 26/3/2018 12:27.
Abstract
Elektrotechnika má v celosvetovom meradle osobitné postavenie a mimoriadny strategický význam. toto odvetvie techniky je považované za hybnú silu dnešnej modernej technickej civilizácie. záujem o vysokokvalifikovaných absolventov elektrotechnických odborov schopných prispievať k rozvoju nových pokrokových technológií a ich implementácii v praxi neustále narastá. kľúčovým faktorom sa stáva kvalita vzdelania mladej generácie, označovanej ako digitálni domorodci (digital natives). v nasledujúcom texte sú prezentované praktické skúsenosti získané v rámci odbornej prípravy profesionálov v tomto odvetví s podporou informačných technológií. pozornosť je zameraná na e-learningové projekty využívané nielen ako nástroj na transfer znalostí, výsledkov výskumu a najnovších poznatkov do vzdelávacieho procesu, ale aj na zvýšenie záujmu mladých ľudí o vedu a techniku.
Abstract (in Czech)
Elektrotechnika má v celosvětovém měřítku zvláštní postavení a mimořádný strategický význam. toto odvětví techniky je považováno za hybnou sílu dnešní moderní technické civilizace. zájem o vysoce kvalifikované absolventy elektrotechnických oborů schopných přispívat k rozvoji nových pokrokových technologií a jejich implementaci v praxi neustále narůstá. klíčovým faktorem se stává kvalita vzdělání mladé generace, označované jako digitálni domorodci (digital Natives). v následujícím textu jsou prezentovány praktické zkušenosti získané v rámci odborné přípravy profesionálů v tomto odvětví s podporou informačních technologií. pozornost je zaměřena na e-learningové projekty využívány nejen jako nástroj na transfer znalostí, výsledků výzkumu a nejnovějších poznatků do vzdělávacího procesu, ale i na zvýšení zájmu mladých lidí o vědu a techniku.
Abstract (in English)
Electrical engineering has a special global position and an extraordinary strategic importance. this sector of technology is considered to be the driving force of today's modern technical civilization. interest in highly qualified graduates of the electrotechnical field capable of contributing to the development and implementation of new advanced technologies is constantly increasing in practice. a key factor is the quality of young generation education, called digital natives. in the following text are presented practical experience gained in the training of professionals in the sector with the support of information technology. attention is focused on e-learning projects not only used as a tool for transfer of knowledge, research results and latest knowledge into the education process, but also to increase young people's interest in science and technology.
PrintDisplayed: 1/9/2024 08:34