GATARIK, Eva a Rainer BORN. Re-creating Engagement in Managerial Learning. Human affairs. WALTER DE GRUYTER GMBH, 2018, roč. 28, č. 1, s. 3-16. ISSN 1210-3055. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/humaff-2018-0001.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Re-creating Engagement in Managerial Learning
Autoři GATARIK, Eva (40 Rakousko, garant, domácí) a Rainer BORN (40 Rakousko, domácí).
Vydání Human affairs, WALTER DE GRUYTER GMBH, 2018, 1210-3055.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/18:00102281
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1515/humaff-2018-0001
UT WoS 000425913800001
Klíčová slova anglicky engagement; best practices; narrative fallacy; managerial learning; knowledge creation management; Language-Information-Reality (LIR) scheme of analysis
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Kurková, učo 368752. Změněno: 8. 3. 2024 13:27.
Anotace
When defending his doctoral dissertation, Umberto Eco was accused of narrative fallacy because he presented his research as if it were a detective novel. He should have presented only his conclusions. However, this criticism inspired Eco to claim that “[e]very scientific book should be ... the report of a quest for some Holy Grail” (Eco, 2011, p. 7). A quest presupposes engagement on both sides of the knowledge exchange. Building upon our own research, we have produced a model-theoretic scheme for management studies in support of the practicability of Eco’s claim. The idea is to re-create the engagement when establishing problem-solving competence in managerial learning: We start with an analysis of real-life cases of successful managerial problem solving (“best practices”). Next, we attempt to find the common denominator of those successful solutions. Lastly, we instantiate the principles found in the previous step in new problem situations, and thus provide new uses for them.
VytisknoutZobrazeno: 19. 8. 2024 22:23