KOPEČNÝ, Petr. Komplexní přístup k rozvoji komunikační schopnosti žákyň a žáků s tělesným a kombinovaným postižením. In Zezulková, E. Vybrané otázky logopedické teorie a praxe. první. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2017, s. 66-90. ISBN 978-80-7464-961-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Komplexní přístup k rozvoji komunikační schopnosti žákyň a žáků s tělesným a kombinovaným postižením
Název česky Komplexní přístup k rozvoji komunikační schopnosti žákyň a žáků s tělesným a kombinovaným postižením
Název anglicky Comprehensive approach to development of communication ability of pupils with physical and multiple disabilities
Autoři KOPEČNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Ostrava, Vybrané otázky logopedické teorie a praxe, od s. 66-90, 25 s. 2017.
Nakladatel Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00099959
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7464-961-5
Klíčová slova anglicky communication ability; impaired communication ability; physical disability; multiple disability; dysarthria
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 23. 3. 2018 13:22.
Anotace
Kapitola se věnuje teoretickému vymezení problematiky narušené komunikační schopnosti u osob s tělesným a kombinovaným postižením. V textu jsou charakterizovány projevy a dopady těžkého zdravotního postižení na oblast komunikace, přiblížen je systém komplexní péče a vzdělávání logopedů ve spolkové zemi Baden-Württemberg. Praktická část prezentuje vybrané výsledky kvalitativních šetření v Německu, která analyzovala uplatňované přístupy k rozvoji sledovaných žákyň a žáků.
Anotace anglicky
The chapter is devoted to theoretical definition of the problem of impaired communication ability of people with physical and multiple disabilities. The text describes the symptoms and effects of severe disability in the area of communication, the system of comprehensive care and education of speech therapists in the federal land Baden-Württemberg. The practical part presents results of qualitative surveys in Germany, which analysed the approaches to the development of pupils.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 13:16