PÍRKO, Martin. Diagnostická baterie kognitivních procesů (CAS2), recenze metody. Testforum. Českomoravská psychologická společnost, 2018, roč. 2018, č. 10, s. 32-39. ISSN 1805-9147. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/TF2018-10-187.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Diagnostická baterie kognitivních procesů (CAS2), recenze metody
Název anglicky Cognitive Assessment System (CAS2), Review of Czech Version
Autoři PÍRKO, Martin (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Recenze
Obor 50103 Cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00102324
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/TF2018-10-187
Klíčová slova česky Diagnostická baterie kognitivních procesů; CAS2; teorie PASS; plánování; pozornost; simultánní procesy; následné procesy; exekutivní funkce
Klíčová slova anglicky Cognitive Assessment System; CAS2; PASS theory; Attention; Planning; Simultaneous processing; Successive processing; Executive function
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Vojtěch Juřík, Ph.D., učo 372092. Změněno: 18. 4. 2019 19:24.
Anotace
V souladu se závěry zahraničních recenzentů (Acheson, 2017; Champ Morera, 2017; McGill, 2015) považujeme CAS2 za originální metodu, která je velice jednoduše administrovatelná a jež má kvalitně zpracované testové materiály. CAS2 oproti jiným dostupným testům kognitivních schopností nabízí ipsativní analýzu, tedy na statistice založenou identifikaci silných a slabých stránek probanda. Přes drobné nedostatky můžeme CAS2 doporučit s jistou opatrností k běžnému užívání, a to hlavně díky aktuálním českým normám vytvořeným na základě poměrně velkého standardizačního souboru. Je však nutné počítat s tím, že normy jsou pravděpodobně o něco „tvrdší“ v důsledku nižšího zastoupení rodičů respondentů s nižším vzděláním.
Anotace anglicky
In accordance with the conclusions of the foreign reviewers (Acheson, 2017; Champ Morera, 2017; McGill, 2015), we consider CAS2 to be an original method that is very easy to administer and has well created test materials. CAS2, compared to other available cognitive tests, offers an ipsative analysis, a statistic based approach to the identification of strengths and weaknesses of a test subject. In spite of minor deficiencies, we can recommend CAS2 with some caution for common use, mainly due to current Czech norms created on the basis of a relatively large standardization set. However, it is necessary to expect that norms are likely to be somewhat "harder" as a result of lower representation of parents of lower education in respondent group.
VytisknoutZobrazeno: 16. 8. 2024 14:27