2017
Výuka technického kreslení na ZŠ s využitím učebních pomůcek
HODIS, Zdeněk, Jiří HRBÁČEK, Martin DOSEDLA a Petr VYBÍRALZákladní údaje
Originální název
Výuka technického kreslení na ZŠ s využitím učebních pomůcek
Název anglicky
Teaching of technical drawing at primary school with using teaching aids
Autoři
HODIS, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí), Jiří HRBÁČEK (203 Česká republika, domácí), Martin DOSEDLA (203 Česká republika, domácí) a Petr VYBÍRAL (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Brno, XXXIV. International Colloquium on the Management of Educational Process: proceedings of abstracts and electronic versions of reviewed contributions on CD-ROM, od s. nestránkováno, 8 s. 2017
Nakladatel
Univerzita obrany
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00100064
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7231-419-5
Klíčová slova česky
technické kreslení; technická výchova; didaktika technického kreslení; technické zobrazování; učební pomůcky
Klíčová slova anglicky
technical drawing; technical education; didactics in technical graphics; technical imaging; teaching aids
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2018 10:29, Dana Nesnídalová
V originále
Předložený příspěvek se zabývá návrhem výuky technického kreslení na ZŠ s využitím učebních pomůcek. V práci je předložen soubor výukových kurzů s využitím učebních pomůcek a je popsáno vytvoření vlastní učební pomůcky pro nácvik technického zobrazování. V úvodu je zpracována problematika výuky technického kreslení na ZŠ v rámci didaktiky a zařazení technického kreslení v RVP ZV. V další části práce jsou popsány vytvořené metodické listy a konkrétní učební pomůcka. Součástí příspěvku je i výzkumná část, která zhodnocuje efektivitu navržených výukových kurzů.
Anglicky
The present contribution describes the design of teaching technical drawing at primary schools using teaching aids. The work is presented a set of training courses using learning tools and describes how to create their own teaching aids for training technical imaging. The introduction deals with the issue of teaching technical drawing at primary schools within the didactics and the inclusion of technical drawing in the RVP ZV. The next section describes the teaching materials and created specific teaching aid. Part of the contribution is research that evaluates the effectiveness of the proposed training courses.