2017
ВИБРАНІ МЕТОДИ ДРАМАТИЧНОГО ВИХОВАННЯ В КОНТЕКСТІ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНО ДІЯЛЬНОСТІ
GULOVÁ, Lenka, Marie PAVLOVSKÁ a Lenka REMSOVÁZákladní údaje
Originální název
ВИБРАНІ МЕТОДИ ДРАМАТИЧНОГО ВИХОВАННЯ В КОНТЕКСТІ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНО ДІЯЛЬНОСТІ
Název česky
Vybrané metody dramatické výchovy v kontextu sociálně-pedagogické reality
Název anglicky
Selected methods of drama education in the socio-pedagogical context
Autoři
GULOVÁ, Lenka, Marie PAVLOVSKÁ a Lenka REMSOVÁ
Vydání
1., elektronické vydání. Brno, Česká republika, 139 s. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Učebnice
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
ISBN
978-80-210-8910-5
Klíčová slova česky
Dramatická výchova sociální pedagogika storytelling drama ve výchově strukturované drama sociálně pedagogická praxe lekce souvislosti sociální pedagogové pedagogové
Klíčová slova anglicky
Drama education social educatio, storytelling drama in education structured drama social pedagogical practice lesson context social educators pedagogues
Změněno: 12. 4. 2019 10:46, Dana Nesnídalová
Česky
Publikace představuje několik konkrétních a efektivních metod, které lze aplikovat v širokém spektru cílových skupin v sociálně pedagogických souvislostech. V první kapitole je představený kontext mezi sociální pedagogikou a dramatickou výchovou. V stručném přehledu jsou zachycena východiska, dále pak stručná historie, cílové skupiny a příprava sociálních pedagogů. V dalších kapitolách pak můžeme nalézt vybrané metody a přístupy dramatické výchovy. Jedná se o metody strukturované drama, drama ve výchově a storytelling. Každá metoda je představena v teoretických souvislostech a v praktických metodikách. Do textu se promítají zkušenosti autorek s aplikací dramatické výchovy do vzdělávání pedagogických pracovníků a do praxe. Závěr publikace je věnován praktickým lekcích, které realizovali ukrajinští studenti ve spolupráci s jejich pedagogy.
Anglicky
The publication presents particular and effective methods that can be applied in a wide range of target groups in socio-pedagogical context. The first chapter presents the context between social pedagogy and drama education. A brief overview focuses on basics, short history, target groups and training of social educators. In the following chapters are described selected methods and approaches of drama education. The methods are: structured drama, drama in education and storytelling. Every single method is presented in theoretical context and in practice. The text reflects the experience of authors with the application of drama education to the education of pedagogical staff and into practice. The conclusion of the publication presents the practical lessons made by Ukrainian students under the guidance of their teachers.