2017
Vliv intervencí na projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce na základní škole
JAHODOVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Vliv intervencí na projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce na základní škole
Název anglicky
The Impact of Interventions on Intercultural Communicative Competence Development Manifested in Writing in English at Lower Secondary School
Autoři
JAHODOVÁ, Pavla
Vydání
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků II, 2017
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
interkulturní komunikační kompetence; psaní; anglický jazyk; základní škola; intervence; výzkumná zjištění
Klíčová slova anglicky
intercultural communicative competence; writing; English; lower secondary school; intervention; research outcomes
Změněno: 10. 4. 2018 13:21, Dana Nesnídalová
V originále
Pozornost příspěvku je věnována projevům rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce, jež byly zkoumány v devátém ročníku základní školy. Je zde představeno, jak byla interkulturní komunikační kompetence rozvíjena prostřednictvím intervencí, které byly navrženy na základě výzkumných zjištění úvodní fáze výzkumu. Ty poukázaly na nerovnoměrné zastoupení projevů jednotlivých dimenzí interkulturní komunikační kompetence v psaní zkoumaných žáků. Příspěvek shrnuje výsledky analýzy korpusu sestaveného z produktů psaní vzniklých v rámci plnění písemné úlohy po provedení navržených intervencí. Prezentovaná výzkumná zjištění popisují, jakým způsobem a v jakém rozsahu se rozvíjení interkulturní komunikační kompetence projevilo v psaní žáků, jež prošli danými intervencemi.
Anglicky
The attention of the article is paid to intercultural communicative competence development manifested in writing in English which was examined in the ninth grade of the lower secondary school. It is introduced how intercultural communicative competence was developed via interventions designed on the basis of the first research outcomes. Those research outcomes proved that partial components of intercultural communicative competence were manifested unevenly in pupils’ writing. The article summarizes outcomes resulting from an analysis of a corpus compiled from pieces of writing which were produced while completing a writing task after the phase of intervention. The presented research outcomes describe the way and extent to which developing intercultural communicative competence was manifested in writing of the pupils who dealt with the interventions.
Návaznosti
MUNI/A/1277/2016, interní kód MU |
|