k 2017

Projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce - výzkumná zjištění po provedení intervence

JAHODOVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce - výzkumná zjištění po provedení intervence

Název anglicky

Intercultural Communicative Compentece Development in Writing in English – Research Outcomes of the Post-Intervention Phase

Autoři

JAHODOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, 2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00100072

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

interkulturní komunikační kompetence; psaní; anglický jazyk; fáze po intervenci; výzkumná zjištění

Klíčová slova anglicky

intercultural communicative competence; writing; English; post-intervention phase; research outcomes
Změněno: 27. 2. 2018 10:51, Mgr. Pavla Jahodová, Ph.D.

Anotace

V originále

Fenomén interkulturality vstupuje v dnešním globalizujícím se světě do všech rovin kurikula výuky cizích jazyků. Dosavadní výzkumná zjištění akčního výzkumu, jenž se zabývá projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce v devátém ročníku základní školy dokazují, že rozvíjení interkulturní komunikační kompetence lze do výuky zapojit, v praxi jej podnítit a následně vyhodnocovat. Poster představuje projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence identifikované v korpusu sestaveném a analyzovaném po provedení intervence, jež byla v rámci výzkumu realizována.

Anglicky

The phenomenon of interculturality penetrates into all levels of the foreign-language curriculum in the contemporary globalised world. Existing research outcomes of action research, which deals with intercultural communicative competence development manifestations in writing in English in the nith grade at lower secondary school, prove that intercultural communicative competence may be developed in the teaching-learning process, stimulated in practice and consequntly evaluated. The poster introduces intercultural communicative competence development manifestations identified in a corpus compiled and analysed after the phase of intervention which was implemented within the research.

Návaznosti

MUNI/A/1277/2016, interní kód MU
Název: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VI.)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty