VYSTOUPIL, Jiří and Martin ŠAUER. Městský cestovní ruch v České republice - geografická analýza (Urban tourism in the Czech Republic - geographic analysis). In Městský cestovní ruch. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, p. 12-23. Aktuální témata cestovního ruchu. ISBN 978-80-244-5255-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Městský cestovní ruch v České republice - geografická analýza
Name (in English) Urban tourism in the Czech Republic - geographic analysis
Authors VYSTOUPIL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Martin ŠAUER (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Olomouc, Městský cestovní ruch, p. 12-23, 12 pp. Aktuální témata cestovního ruchu, 2017.
Publisher Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50701 Cultural and economic geography
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14560/17:00100082
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-244-5255-5
Keywords (in Czech) městský cestovní ruch; geografická analýza; Česká republika
Keywords in English urban tourism; geographic analysis; Czech Republic
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Martin Šauer, Ph.D., učo 11092. Changed: 26/2/2018 15:06.
Abstract
Kapitola přináší základní přehled přístupů k analýze a měření významu cestovního ruchu ve městech, vyhodnocuje význam městských středisek cestovního ruchu a provádí jejich funkční typologii. Výsledkem je vyhodnocení českých měst ve třech stupních turistické atraktivity - regionální, nadregionální a mezinárodní význam.
Abstract (in English)
The chapter provides a basic overview of approaches to analyzing and measuring the significance of tourism in cities, assesses the importance of urban tourism centers and performs their functional typology. The result is an evaluation of Czech cities in three degrees of tourist attractiveness - regional, supraregional and international significance.
PrintDisplayed: 31/5/2024 03:53