J 2017

A Review of Research on Teachers' Subjective Theories: Contributions to the Study of Teacher Education

MARTÍNEZ, David Cuadra, Pablo J. CASTRO, Petra VYSTRČILOVÁ a Rada Jancic MOGLIACCI

Základní údaje

Originální název

A Review of Research on Teachers' Subjective Theories: Contributions to the Study of Teacher Education

Název česky

Přehled výzkumů subjektivních teorií učitele: příspěvek ke zkoumání učitelské přípravy

Autoři

MARTÍNEZ, David Cuadra (152 Chile), Pablo J. CASTRO (152 Chile, garant), Petra VYSTRČILOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Rada Jancic MOGLIACCI (710 Jižní Afrika)

Vydání

Psychology and Education journal, 2017, 0033-3077

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.159 v roce 2000

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00100092

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

teachers' subjective theories; research; teacher education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2018 14:55, Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D.

Anotace

V originále

The purpose of this study is to present a theoretical review of the main results of studies on Teachers' Subjective Theories (STs), in order to establish the contribution of this research program to studies on teacher education. The study describes a research program devoted to STs and its place within the wider field of teacher education research. The analysis conducted reveals that the most relevant findings of this study include making STs explicit, developing teachers' self-knowledge, complexity, agentivity, epistemology, and changing their subjective theories. The article provides a discussion of the impact of STs on teacher education research and analyzes the limitations of these studies.