2017
A Review of Research on Teachers' Subjective Theories: Contributions to the Study of Teacher Education
MARTÍNEZ, David Cuadra, Pablo J. CASTRO, Petra VYSTRČILOVÁ a Rada Jancic MOGLIACCIZákladní údaje
Originální název
A Review of Research on Teachers' Subjective Theories: Contributions to the Study of Teacher Education
Název česky
Přehled výzkumů subjektivních teorií učitele: příspěvek ke zkoumání učitelské přípravy
Autoři
MARTÍNEZ, David Cuadra (152 Chile), Pablo J. CASTRO (152 Chile, garant), Petra VYSTRČILOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Rada Jancic MOGLIACCI (710 Jižní Afrika)
Vydání
Psychology and Education journal, 2017, 0033-3077
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.159 v roce 2000
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00100092
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
teachers' subjective theories; research; teacher education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2018 14:55, Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D.
Anotace
V originále
The purpose of this study is to present a theoretical review of the main results of studies on Teachers' Subjective Theories (STs), in order to establish the contribution of this research program to studies on teacher education. The study describes a research program devoted to STs and its place within the wider field of teacher education research. The analysis conducted reveals that the most relevant findings of this study include making STs explicit, developing teachers' self-knowledge, complexity, agentivity, epistemology, and changing their subjective theories. The article provides a discussion of the impact of STs on teacher education research and analyzes the limitations of these studies.