2016
Projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce: metodologie výzkumu a výsledky předvýzkumu
JAHODOVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce: metodologie výzkumu a výsledky předvýzkumu
Název anglicky
Manifestations of Intercultural Communicative Competence Development in Writing in ELT: Research Methodology and Pre-research Outcomes
Autoři
JAHODOVÁ, Pavla
Vydání
Zborník abstraktov z medzinárodnej vedeckej konferencie LLCE2016: Súčasné výzvy v jazykovom vzdelávaní: ako ďalej? 2016
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-971580-8-8
Klíčová slova česky
interkulturní komunikační kompetence; výuka psaní; anglický jazyk; metodologie; předvýzkum
Klíčová slova anglicky
intercultural communicative competence; teaching and learning writing; English; methodology; pre-research
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2019 21:09, Mgr. Pavla Jahodová, Ph.D.
V originále
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence figuruje v soudobých kurikulárních a strategických dokumentech jako jeden z cílů výuky cizích jazyků. To, zda a jakým způsobem je interkulturní komunikační kompetence rozvíjena, se projevuje přímo ve výuce, ale také v jejích výstupech. Prezentovaný příspěvek představuje metodologii výzkumu, jenž zkoumá projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce v devátém ročníku základní školy, a výsledky provedeného předvýzkumu. Cílem předvýzkumu bylo navrhnout nástroje sběru a analýzy dat a odpilotovat jejich využitelnost pro potřeby výzkumu. Na základě výzkumných zjištění byly navrženy a následně provedeny modifikace rozpracované metodologie. Cílem příspěvku je pak shrnout vývoj, jímž metodologie výzkumu prošla v závislosti na výsledcích předvýzkumu.
Anglicky
Developing intercultural communicative competence (ICC) represents one of the aims of teaching and learning foreign languages listed in contemporary curricular and strategic documents. Whether and how ICC is being developed is manifested in the teaching-learning process itself as well as in its outcomes. The presented paper introduces methodology of the research which examines the manifestation of developing ICC in writing in English at basic school and pre-research outcomes. The aim of the pre-research was to design data-gathering and data-analyzing tools and pilot Modification of the existing methodology was consequently suggested and implemented on the basis of research outcomes in order to be used in the actual research.