a 2016

Projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce: metodologie výzkumu a výsledky předvýzkumu

JAHODOVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce: metodologie výzkumu a výsledky předvýzkumu

Název anglicky

Manifestations of Intercultural Communicative Competence Development in Writing in ELT: Research Methodology and Pre-research Outcomes

Autoři

JAHODOVÁ, Pavla

Vydání

Zborník abstraktov z medzinárodnej vedeckej konferencie LLCE2016: Súčasné výzvy v jazykovom vzdelávaní: ako ďalej? 2016

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-971580-8-8

Klíčová slova česky

interkulturní komunikační kompetence; výuka psaní; anglický jazyk; metodologie; předvýzkum

Klíčová slova anglicky

intercultural communicative competence; teaching and learning writing; English; methodology; pre-research

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2019 21:09, Mgr. Pavla Jahodová, Ph.D.

Anotace

V originále

Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence figuruje v soudobých kurikulárních a strategických dokumentech jako jeden z cílů výuky cizích jazyků. To, zda a jakým způsobem je interkulturní komunikační kompetence rozvíjena, se projevuje přímo ve výuce, ale také v jejích výstupech. Prezentovaný příspěvek představuje metodologii výzkumu, jenž zkoumá projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce v devátém ročníku základní školy, a výsledky provedeného předvýzkumu. Cílem předvýzkumu bylo navrhnout nástroje sběru a analýzy dat a odpilotovat jejich využitelnost pro potřeby výzkumu. Na základě výzkumných zjištění byly navrženy a následně provedeny modifikace rozpracované metodologie. Cílem příspěvku je pak shrnout vývoj, jímž metodologie výzkumu prošla v závislosti na výsledcích předvýzkumu.

Anglicky

Developing intercultural communicative competence (ICC) represents one of the aims of teaching and learning foreign languages listed in contemporary curricular and strategic documents. Whether and how ICC is being developed is manifested in the teaching-learning process itself as well as in its outcomes. The presented paper introduces methodology of the research which examines the manifestation of developing ICC in writing in English at basic school and pre-research outcomes. The aim of the pre-research was to design data-gathering and data-analyzing tools and pilot Modification of the existing methodology was consequently suggested and implemented on the basis of research outcomes in order to be used in the actual research.