D 2017

Integrating physical education and geography in the realised curriculum – a questionnaire survey in the Czech Republic, the republic of Slovenia and Denmark

VLČEK, Petr a Hana SVOBODOVÁ

Základní údaje

Originální název

Integrating physical education and geography in the realised curriculum – a questionnaire survey in the Czech Republic, the republic of Slovenia and Denmark

Název česky

Integrace tělesné výchovy a geografie v realizovaném kurikulu základního vzdělávání - dotazníkové šetření

Autoři

VLČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Hana SVOBODOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, Proceedings of the 11th INTERNATIONAL CONFERENCE ON KINANTHROPOLOGY Sport and Quality of Life, od s. 541-549, 9 s. 2017

Nakladatel

Faculty of Sports Studies, Masaryk University

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00095535

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8917-4

UT WoS

000467203700056

Klíčová slova česky

tělesná výchova; geografie; integrace; kurikulum; realizované kurikulum; dotazník

Klíčová slova anglicky

Physical Education; Geography; curriculum; crosscurricular interdisciplinarity; integration; comparison;

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 1. 2020 08:27, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

This paper aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary curriculum development and teaching in the subjects of Physical Education and Geography. The aim of this international study, between universities from the Czech Republic, Denmark, and the Republic of Slovenia, focuses on a comparison of questionnaire survey outcomes among teachers in these subjects. The main problem focuses on how Physical Education and Geography is integrated and combined in the real school life.

Návaznosti

GA16-00695S, projekt VaV
Název: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Grantová agentura ČR, Terénní výuka jako silná výuková strategie
MUNI/A/0994/2016, interní kód MU
Název: Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví (Akronym: VOČaZ)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty