VLČEK, Petr a Hana SVOBODOVÁ. Integrating physical education and geography in the realised curriculum – a questionnaire survey in the Czech Republic, the republic of Slovenia and Denmark. Online. In Martin Zvonař, Zuzana Sajdlová. Proceedings of the 11th INTERNATIONAL CONFERENCE ON KINANTHROPOLOGY Sport and Quality of Life. Brno: Faculty of Sports Studies, Masaryk University, 2017, s. 541-549. ISBN 978-80-210-8917-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Integrating physical education and geography in the realised curriculum – a questionnaire survey in the Czech Republic, the republic of Slovenia and Denmark
Název česky Integrace tělesné výchovy a geografie v realizovaném kurikulu základního vzdělávání - dotazníkové šetření
Autoři VLČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Hana SVOBODOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, Proceedings of the 11th INTERNATIONAL CONFERENCE ON KINANTHROPOLOGY Sport and Quality of Life, od s. 541-549, 9 s. 2017.
Nakladatel Faculty of Sports Studies, Masaryk University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00095535
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8917-4
UT WoS 000467203700056
Klíčová slova česky tělesná výchova; geografie; integrace; kurikulum; realizované kurikulum; dotazník
Klíčová slova anglicky Physical Education; Geography; curriculum; crosscurricular interdisciplinarity; integration; comparison;
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 24. 1. 2020 08:27.
Anotace
This paper aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary curriculum development and teaching in the subjects of Physical Education and Geography. The aim of this international study, between universities from the Czech Republic, Denmark, and the Republic of Slovenia, focuses on a comparison of questionnaire survey outcomes among teachers in these subjects. The main problem focuses on how Physical Education and Geography is integrated and combined in the real school life.
Návaznosti
GA16-00695S, projekt VaVNázev: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Grantová agentura ČR, Terénní výuka jako silná výuková strategie
MUNI/A/0994/2016, interní kód MUNázev: Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví (Akronym: VOČaZ)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 10:15