k 2017

Reflection as a Tool for Developing Pedagogical Content Knowledge

CHOCHOLATÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Reflection as a Tool for Developing Pedagogical Content Knowledge

Název česky

Reflexe jako nástroj rozvíjení didaktické znalosti obsahu

Autoři

CHOCHOLATÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

ECER 2017 Copenhagen, 2017

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Dánsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00100187

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

přípravné učitelské vzdělávání; reflektivní kompetence; didaktická znalost obsahu; angličtina jako cizí jazyk

Klíčová slova anglicky

pre-service teacher education; reflective competence; pedagogical content knowledge; English as a foreign language

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 9. 4. 2018 10:59, Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.

Anotace

V originále

Our ambition is to present research taking place in the field of pre-service teacher education the aim of which is to find out in what ways student teachers’ of English as a foreign language construct their pedagogical content knowledge (PCK) and whether this process can be facilitated by using suitable reflective techniques. In other words, the main research question is whether a student teacher with a higher reflective competence constructs PCK in a different way from a student whose reflective competence is considerably lower.

Česky

Cílem příspěvku je prezentovat výzkum v oblasti přípravného učitelksého vzdělávání, jehož cílem je zjistit, jakým způsobem se utváří pedagogická znalost obsahu (DZO) u budoucích učitelů anglického jazyka a zda lze tento proces podpořit využitím vhodných reflektivních technik. Hlavní otázkou tedy je, zda studenti učitelství s vyšší reflektivní kompetencí utvářejí DZO jiným způsobem než studenti, jejichž reflektivní kompetence je nepoměrně nižší.

Návaznosti

MUNI/A/1277/2016, interní kód MU
Název: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VI.)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty