TUŽILOVÁ, Petra. Mediální obraz dětského čtenářství a čtenářské gramotnosti v ČR. In IX. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mediální obraz dětského čtenářství a čtenářské gramotnosti v ČR
Název anglicky A media image of children readership and reading literacy in Czech Republic
Autoři TUŽILOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání IX. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury, 2017.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00100214
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky čtení; čtenářství; čtenářská gramotnost; děti; žáci; rodiče; učitel; škola; média
Klíčová slova anglicky reading; readership; reading literacy; children; pupils; parents; teacher; school; media
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 23. 3. 2018 16:12.
Anotace
Příspěvek se tematicky vztahuje k projektu disertační práce, která se věnuje podpoře čtenářství a čtenářské gramotnosti směrované od učitelů k rodičům dětí 4. ročníků ZŠ. V této souvislosti se nabízí otázka, jakou představu mají rodiče o dětském čtenářství a čtenářské gramotnosti, neboť s ní pak úzce souvisí, zda mají a jak projevují zájem o podporu při rozvíjení čtenářské gramotnosti dětí. Příspěvek sonduje, jak je oblast čtenářství a čtenářské gramotnosti představována médií, se kterými mohou rodiče přicházet do styku ať už v tištěné či elektronické podobě. Přináší náhled na objem článků v MF Dnes a portálu iDnes.cz věnujících se uvedenému tématu v letech 2012–2017 a dělí tyto články do tematických kategorií. V závěru se zamýšlí nad přínosem těch to článků rodičům a běžné veřejnosti.
Anotace anglicky
This paper deals with a preview of readership and reading literacy acquired by parents of elementary school pupils through printed media.
Návaznosti
MUNI/A/1084/2016, interní kód MUNázev: Čtenářství a rozvíjení čtenářské gramotnosti v kontextu jazykové a literární komunikace
Investor: Masarykova univerzita, Čtenářství a rozvíjení čtenářské gramotnosti v kontextu jazykové a literární komunikace, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 14. 9. 2024 08:16