2017
Mediální obraz dětského čtenářství a čtenářské gramotnosti v ČR
TUŽILOVÁ, PetraZákladní údaje
Originální název
Mediální obraz dětského čtenářství a čtenářské gramotnosti v ČR
Název anglicky
A media image of children readership and reading literacy in Czech Republic
Autoři
TUŽILOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
IX. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury, 2017
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00100214
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
čtení; čtenářství; čtenářská gramotnost; děti; žáci; rodiče; učitel; škola; média
Klíčová slova anglicky
reading; readership; reading literacy; children; pupils; parents; teacher; school; media
Změněno: 23. 3. 2018 16:12, Dana Nesnídalová
V originále
Příspěvek se tematicky vztahuje k projektu disertační práce, která se věnuje podpoře čtenářství a čtenářské gramotnosti směrované od učitelů k rodičům dětí 4. ročníků ZŠ. V této souvislosti se nabízí otázka, jakou představu mají rodiče o dětském čtenářství a čtenářské gramotnosti, neboť s ní pak úzce souvisí, zda mají a jak projevují zájem o podporu při rozvíjení čtenářské gramotnosti dětí. Příspěvek sonduje, jak je oblast čtenářství a čtenářské gramotnosti představována médií, se kterými mohou rodiče přicházet do styku ať už v tištěné či elektronické podobě. Přináší náhled na objem článků v MF Dnes a portálu iDnes.cz věnujících se uvedenému tématu v letech 2012–2017 a dělí tyto články do tematických kategorií. V závěru se zamýšlí nad přínosem těch to článků rodičům a běžné veřejnosti.
Anglicky
This paper deals with a preview of readership and reading literacy acquired by parents of elementary school pupils through printed media.
Návaznosti
MUNI/A/1084/2016, interní kód MU |
|