2017
Náhled na mediální obraz dětského čtenářství a čtenářské gramotnosti v ČR
TUŽILOVÁ, PetraZákladní údaje
Originální název
Náhled na mediální obraz dětského čtenářství a čtenářské gramotnosti v ČR
Název anglicky
A preview of the media image of children readership and reading literacy in Czech Republic
Autoři
TUŽILOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, IX. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury, od s. 27-35, 9 s. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00100216
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8749-1
Klíčová slova česky
čtení; čtenářství; čtenářská gramotnost; děti; žáci; rodiče; učitel; škola; média
Klíčová slova anglicky
reading; readership; reading literacy; children; pupils; parents; teacher; school; media
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2018 16:15, Dana Nesnídalová
V originále
Příspěvek se tematicky vztahuje k projektu disertační práce, která se věnuje podpoře čtenářství a čtenářské gramotnosti směrované od učitelů k rodičům dětí 4. ročníků ZŠ. V této souvislosti se nabízí otázka, jakou představu mají rodiče o dětském čtenářství a čtenářské gramotnosti, neboť s ní pak úzce souvisí, zda mají a jak projevují zájem o podporu při rozvíjení čtenářské gramotnosti dětí. Příspěvek sonduje, jak je oblast čtenářství a čtenářské gramotnosti představována médií, se kterými mohou rodiče přicházet do styku ať už v tištěné či elektronické podobě. Přináší náhled na objem článků v MF Dnes a portálu iDnes.cz věnujících se uvedenému tématu v letech 2012–2017 a dělí tyto články do tematických kategorií. V závěru se zamýšlí nad přínosem těch to článků rodičům a běžné veřejnosti.
Anglicky
This paper deals with a preview of readership and reading literacy acquired by parents of elementary school pupils through printed media.
Návaznosti
MUNI/A/1084/2016, interní kód MU |
|