D 2017

Náhled na mediální obraz dětského čtenářství a čtenářské gramotnosti v ČR

TUŽILOVÁ, Petra

Základní údaje

Originální název

Náhled na mediální obraz dětského čtenářství a čtenářské gramotnosti v ČR

Název anglicky

A preview of the media image of children readership and reading literacy in Czech Republic

Autoři

TUŽILOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, IX. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury, od s. 27-35, 9 s. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00100216

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8749-1

Klíčová slova česky

čtení; čtenářství; čtenářská gramotnost; děti; žáci; rodiče; učitel; škola; média

Klíčová slova anglicky

reading; readership; reading literacy; children; pupils; parents; teacher; school; media

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2018 16:15, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Příspěvek se tematicky vztahuje k projektu disertační práce, která se věnuje podpoře čtenářství a čtenářské gramotnosti směrované od učitelů k rodičům dětí 4. ročníků ZŠ. V této souvislosti se nabízí otázka, jakou představu mají rodiče o dětském čtenářství a čtenářské gramotnosti, neboť s ní pak úzce souvisí, zda mají a jak projevují zájem o podporu při rozvíjení čtenářské gramotnosti dětí. Příspěvek sonduje, jak je oblast čtenářství a čtenářské gramotnosti představována médií, se kterými mohou rodiče přicházet do styku ať už v tištěné či elektronické podobě. Přináší náhled na objem článků v MF Dnes a portálu iDnes.cz věnujících se uvedenému tématu v letech 2012–2017 a dělí tyto články do tematických kategorií. V závěru se zamýšlí nad přínosem těch to článků rodičům a běžné veřejnosti.

Anglicky

This paper deals with a preview of readership and reading literacy acquired by parents of elementary school pupils through printed media.

Návaznosti

MUNI/A/1084/2016, interní kód MU
Název: Čtenářství a rozvíjení čtenářské gramotnosti v kontextu jazykové a literární komunikace
Investor: Masarykova univerzita, Čtenářství a rozvíjení čtenářské gramotnosti v kontextu jazykové a literární komunikace, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty