2017
Foreign language teachers dealing with new curriculum at lower secondary schools
PEŠKOVÁ, Karolína a Tomáš JANÍKZákladní údaje
Originální název
Foreign language teachers dealing with new curriculum at lower secondary schools
Název česky
Učitelé cizích jazyků a nové kurikulum na druhém stupni základní školy
Autoři
Vydání
Language Education across Borders, 2017
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Rakousko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
učitelé cizích jazyků; kurikulum; 2. stupeň ZŠ
Klíčová slova anglicky
foreign language teachers; curriculum; lower secondary schools
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 7. 3. 2018 14:45, Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.
Anotace
V originále
The poster is aimed at selected results of broader research investigating teachers’ perceptions of curriculum changes in the Czech Republic. It will provide a detailed insight into foreign language teachers’ curriculum implementation at lower secondary schools. Special focus will be placed on a) foreign language teachers’ barriers related to the curriculum implementation and b) their current work with the curriculum documents when preparing and practising their foreign language instruction. The data obtained through semi-structured interviews with three English/German language teachers was analysed by means of qualitative content analysis.
Návaznosti
GA15-05122S, projekt VaV |
|