k 2017

Foreign language teachers dealing with new curriculum at lower secondary schools

PEŠKOVÁ, Karolína a Tomáš JANÍK

Základní údaje

Originální název

Foreign language teachers dealing with new curriculum at lower secondary schools

Název česky

Učitelé cizích jazyků a nové kurikulum na druhém stupni základní školy

Vydání

Language Education across Borders, 2017

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

učitelé cizích jazyků; kurikulum; 2. stupeň ZŠ

Klíčová slova anglicky

foreign language teachers; curriculum; lower secondary schools

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 7. 3. 2018 14:45, Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.

Anotace

V originále

The poster is aimed at selected results of broader research investigating teachers’ perceptions of curriculum changes in the Czech Republic. It will provide a detailed insight into foreign language teachers’ curriculum implementation at lower secondary schools. Special focus will be placed on a) foreign language teachers’ barriers related to the curriculum implementation and b) their current work with the curriculum documents when preparing and practising their foreign language instruction. The data obtained through semi-structured interviews with three English/German language teachers was analysed by means of qualitative content analysis.

Návaznosti

GA15-05122S, projekt VaV
Název: Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy
Investor: Grantová agentura ČR, Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy