D 2017

Comparative study of EFL/ESP students' responsiveness to peer and teacher asynchronous e-feedback

POJSLOVÁ, Blanka

Basic information

Original name

Comparative study of EFL/ESP students' responsiveness to peer and teacher asynchronous e-feedback

Name in Czech

Srovnávací studie reakcí studentů na učitelskou a vrstenickou zpětnou vazbu

Authors

POJSLOVÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung, p. 99-121, 23 pp. 2017

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/17:00100246

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-8869-6

UT WoS

000483894100006

Keywords (in Czech)

vrstevnická zpětná vazba; učitelská zpětná vazba; reakce

Keywords in English

peer feedback; teacher feedback; responsiveness

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 30/1/2020 15:17, Dana Nesnídalová

Abstract

In the original language

This case study aims to present partial results of a pilot thesis research whose aims was to adjust the research design and tools of a planned thesis research proper. The planned thesis is to investigate the effects of e-feedback on the development of sociolinguistic competence in ESP students’ writing together with exploring differences between two different modes of providing feedback on students’ writing. One of the research questions of the planned thesis research is to investigate differences in students’ responsiveness to two different modes of feedback provision. The results of the pilot case study investigating students’ responsiveness to these two different modes are discussed in the present study.

In Czech

Cílem této studie je prezentovat dílčí výsledky pilotáže výzkumného designu, jejímž cílem byl upravit výzkumný design a nástroje plánovaného výzkumu. Plánovaný výzkum má posoudit, zda a jaký vliv má elektronická zpětná vazba na rozvoj sociolingvistické kompetence studentů angličtiny pro specifické účely u řečové dovednosti psaní a zda existují nějaké rozdíly mezi vrstevnickou a učitelskou zpětnou vazbou. Studie pak zkoumá rozdíly ve způsobu, jakým studenti nakládají s učitelskou a vrstevnickou zpětnou vazbou při revizích svých textů.

Links

MUNI/A/1277/2016, interní kód MU
Name: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.)
Investor: Masaryk University, Category A