2017
Comparative study of EFL/ESP students' responsiveness to peer and teacher asynchronous e-feedback
POJSLOVÁ, BlankaBasic information
Original name
Comparative study of EFL/ESP students' responsiveness to peer and teacher asynchronous e-feedback
Name in Czech
Srovnávací studie reakcí studentů na učitelskou a vrstenickou zpětnou vazbu
Authors
POJSLOVÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung, p. 99-121, 23 pp. 2017
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00100246
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8869-6
UT WoS
000483894100006
Keywords (in Czech)
vrstevnická zpětná vazba; učitelská zpětná vazba; reakce
Keywords in English
peer feedback; teacher feedback; responsiveness
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 30/1/2020 15:17, Dana Nesnídalová
In the original language
This case study aims to present partial results of a pilot thesis research whose aims was to adjust the research design and tools of a planned thesis research proper. The planned thesis is to investigate the effects of e-feedback on the development of sociolinguistic competence in ESP students’ writing together with exploring differences between two different modes of providing feedback on students’ writing. One of the research questions of the planned thesis research is to investigate differences in students’ responsiveness to two different modes of feedback provision. The results of the pilot case study investigating students’ responsiveness to these two different modes are discussed in the present study.
In Czech
Cílem této studie je prezentovat dílčí výsledky pilotáže výzkumného designu, jejímž cílem byl upravit výzkumný design a nástroje plánovaného výzkumu. Plánovaný výzkum má posoudit, zda a jaký vliv má elektronická zpětná vazba na rozvoj sociolingvistické kompetence studentů angličtiny pro specifické účely u řečové dovednosti psaní a zda existují nějaké rozdíly mezi vrstevnickou a učitelskou zpětnou vazbou. Studie pak zkoumá rozdíly ve způsobu, jakým studenti nakládají s učitelskou a vrstevnickou zpětnou vazbou při revizích svých textů.
Links
MUNI/A/1277/2016, interní kód MU |
|