CHOVANCOVÁ, Barbora. Empowerment through knowledge pooling in mixed ability legal English classes. In Language and Law - Traditions, Trends and Perspectives, Bialystok, 8.6.2017. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Empowerment through knowledge pooling in mixed ability legal English classes
Název česky Sdílení informací mezi studenty jako forma výuky v kurzech odborné právnické angličtiny
Autoři CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Language and Law - Traditions, Trends and Perspectives, Bialystok, 8.6.2017, 2017.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/17:00100248
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky právní angličtina; výuka jazyků pro specifické účely; tvorba materiálů; sdílení informací
Klíčová slova anglicky legal English; ESP; materials design; motivation; knowledge pooling; mixed-ability class
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Barbora Chovancová, Ph.D., učo 1583. Změněno: 1. 5. 2018 23:11.
Anotace
While undergraduates in Legal English classes tend to form largely homogeneous groups, the situation is decidedly more complex with extramural students. Thus, in courses such as Public Administration and International Trade Law, the participants may include experienced practitioners and full time students, ranging in their proficiency from confident C1 to self-conscious A2 speakers. These are then supposed to work alongside each other in order to improve their specialized English. Inevitably, such situations present teachers with considerable challenges. One way of addressing the issue is for the teacher to prepare activities involving knowledge pooling. In this way, all participants can contribute: experts with lower level of English as well as students with good language skills but insufficient world of work/life experience. For instance, instead of individual tasks, students in groups may produce written assignments in Google Disc environment, with the teacher providing instant feedback while the work is being created. Such activities present less of a face threat: they can boost learner confidence and improve learning outcomes by allowing students with lower level of language proficiency to participate in producing texts that may, thanks to the collaborative nature of their origin, be of good quality and be used as resources for exam preparation or even in actual real-life situations. Clearly, while the method of knowledge pooling places some specific demands on the teachers, it serves for the empowerment of students and can help to overcome the challenges arising from classes consisting of students with variable levels of professional expertise and language proficiency.
Anotace česky
Tato prezentace se zabývá metodou tzv. knowledge pooling (sdílení informací/vědomostí) ve výuce právnické angličtiny a odborného jazyka. Tato metoda je zvlášť užitečná v kurzech, které jsou charakterizovány přítomností účastníků, kteří mají rozdílnou úroveň jazykových kompetencí (od C1 po A2). Jedním ze způsobů, jak může učitel překonávat tyto problémy, je zaměřit se na přípravu výukových materiálů a aktivit, které od studentů vyžadují aktivní komunikaci a spolupráci formou sdílení informací/vědomostí. Díky tomu se aktivní práce mohou účastnit i studenti, jejichž jazykové kompetence nejsou dostatečné pro individuální práci na odborných tématech zpracovávaných v cizím jazyce. Metoda sdílení informací sice klade na učitele nové požadavky, nicméně u studentů přispívá k budování jejich sebevědomí a komunikativních kompetencí v cizím jazyce a pomáhá překonávat problémy, se kterými se v kurzech odborného jazyka na straně studentů běžně setkáváme (rozdílná úroveň profesních i jazykových znalostí).
VytisknoutZobrazeno: 19. 8. 2024 19:43