2018
DysHelper – The Dyslexia Assistive Approach User Study
PAŘILOVÁ, TerezaZákladní údaje
Originální název
DysHelper – The Dyslexia Assistive Approach User Study
Autoři
PAŘILOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Švýcarsko, Computers Helping People with Special Needs:16th International Conference, ICCHP 2018. LNCS, od s. 478-485, 8 s. 2018
Nakladatel
Springer International Publishing
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV
RIV/00216224:14330/18:00102373
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-3-319-94276-6
ISSN
UT WoS
000490888600073
Klíčová slova anglicky
dyslexia; case study; assistive technology
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 4. 2020 16:11, Mgr. Michal Petr
Anotace
V originále
The aim of this article is to focus on user experience with DysHelper, the dyslexia assistive web extension designed for Czech and other phonetic languages. We conducted this research with university and high school students over 18 years old. Firstly, we describe the design of the extension (invented in 2016 at Masaryk University) and then focus on describing the various stages of the practical user experience, which consisted of individual user testing, the reading two types of texts, followed by discussion with users. The results indicate that the extension is generally welcomed. Although DysHelper has its limits, user experience research shows that it has a significant potential to affect reading problems positively and can be easily used, also in consideration of needs that may change over time.
Návaznosti
MUNI/A/0854/2017, interní kód MU |
|