2018
DysHelper – The Dyslexia Assistive User Experience
PAŘILOVÁ, Tereza a Romana REMŠÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
DysHelper – The Dyslexia Assistive User Experience
Autoři
PAŘILOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí) a Romana REMŠÍKOVÁ (703 Slovensko)
Vydání
New York, W4A 15th International Cross-Disciplinary Conference on Web Accessibility, od s. 1-2, 2 s. 2018
Nakladatel
ACM New York, USA
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Francie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14330/18:00102374
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-1-4503-5651-0
UT WoS
000510881300010
Klíčová slova anglicky
dyslexia; assistive technology; text fragmentation
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 5. 2020 19:05, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
The aim of this article is to focus on user experience with DysHelper, the dyslexia assistive web extension. We conducted this research with university students over 18 years old. We describe the design of the extension and then focus on describing the various stages of the practical user experience, which consisted of individual user testing, the reading two types of texts, followed by discussion with users. The results indicate that the extension is generally welcomed. Although DysHelper has its limits, user experience research shows that it has a significant potential to affect reading problems positively and can be easily used, also in consideration of needs that may change over time.
Návaznosti
MUNI/A/0854/2017, interní kód MU |
|