D 2018

DysHelper – The Dyslexia Assistive User Experience

PAŘILOVÁ, Tereza a Romana REMŠÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

DysHelper – The Dyslexia Assistive User Experience

Autoři

PAŘILOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí) a Romana REMŠÍKOVÁ (703 Slovensko)

Vydání

New York, W4A 15th International Cross-Disciplinary Conference on Web Accessibility, od s. 1-2, 2 s. 2018

Nakladatel

ACM New York, USA

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Francie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14330/18:00102374

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-1-4503-5651-0

UT WoS

000510881300010

Klíčová slova anglicky

dyslexia; assistive technology; text fragmentation

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 5. 2020 19:05, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.

Anotace

V originále

The aim of this article is to focus on user experience with DysHelper, the dyslexia assistive web extension. We conducted this research with university students over 18 years old. We describe the design of the extension and then focus on describing the various stages of the practical user experience, which consisted of individual user testing, the reading two types of texts, followed by discussion with users. The results indicate that the extension is generally welcomed. Although DysHelper has its limits, user experience research shows that it has a significant potential to affect reading problems positively and can be easily used, also in consideration of needs that may change over time.

Návaznosti

MUNI/A/0854/2017, interní kód MU
Název: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VII.
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty