POJSLOVÁ, Blanka. Vliv zpětné vazby na rozvoj řečové dovednosti psaní u studentů angličtiny pro specifické účely v terciárním vzdělávání: přehledová studie (The effect of feedback on ESP student writing at the tertiary level: Literature review). In Janíková, V.; Hanušová, S. Výzkum učení a vyučování cizím jazykům. Brno: Masarykova univerzita, 2016, p. 121-140. ISBN 978-80-210-8497-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv zpětné vazby na rozvoj řečové dovednosti psaní u studentů angličtiny pro specifické účely v terciárním vzdělávání: přehledová studie
Name in Czech Vliv zpětné vazby na rozvoj řečové dovednosti psaní u studentů angličtiny pro specifické účely v terciárním vzdělávání: přehledová studie
Name (in English) The effect of feedback on ESP student writing at the tertiary level: Literature review
Authors POJSLOVÁ, Blanka.
Edition Brno, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, p. 121-140, 20 pp. 2016.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8497-1
Keywords (in Czech) zpětná vazba; řečová dovednost psaní; terciární vzdělávání
Keywords in English feedback; writing skill; tertiary level
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 10/4/2018 13:07.
Abstract
Tato přehledová studie poskytuje přehled českých i zahraničních studií, které zpracovávají téma vlivu zpětné vazby na rozvoj řečové dovednosti psaní a to v kontextu výuky psaní jako cizího nebo druhého jazyka v terciárním vzdělávání. Cílem práce je zmapovat stav poznání v oblasti výzkumu zpětné vazby, který je relevantní k plánované disertační práci.
Abstract (in English)
This paper addresses the subject of feedback and its effect on SL or FL student writing. The first part outlines the problems, briefly summarises theoretical concepts and defines basic terms. The second part presents Czech and international studies which explore the themes of feedback in SL or FL writing classes. The aim of the article is to justify the choice of the theme for the dissertation which focuses on the effect of feedback on EFL university student writing.
Links
MUNI/A/0961/2015, interní kód MUName: Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (Acronym: AKTEV V)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 22/7/2024 19:29