2017
Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English
JAHODOVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English
Název česky
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce
Autoři
JAHODOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung, od s. 145-167, 23 s. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita Brno
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00100250
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8869-6
UT WoS
000483894100008
Klíčová slova česky
interkulturní komunikační kompetence; IKK; psaní; angličtina; A2; výzkumná zjištění; korpus; analýza; fáze po intervenci
Klíčová slova anglicky
intercultural communicative competence; ICC; writing; English; A2; research outcomes; corpus; analysis; post-intervention phase
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2020 15:24, Dana Nesnídalová
V originále
Developing intercultural communicative competence represents an aim of the foreign-language teaching-learning process but also a subject to be examined in research. First research outcomes of the research which deals with intercultural communicative competence development manifestations in writing in English at basic school proved that it is possible to notice intercultural communicative competence manifestations already at the CEFR A2 level. The following paper introduces further research outcomes resulting from the post-intervention phase of the conducted research. The paper summarises and describes the way in which intercultural communicative competence was manifested in pupils’ writing once the phase of intervention, the aim of which was to develop all the dimensions of intercultural communicative competence, was implemented.
Česky
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence reprezentuje cíl cizojazyčné výuky, ale také předmět hodný výzkumu. První výzkumná zjištění výzkumu, který se zabývá projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce na základní škole, prokázala, že je možné zachytit projevy interkulturní komunikační kompetence již na úrovni A2 dle SERRJ. Následující text představuje další výzkumná zjištění plynoucí z fáze výzkumu provedené po intervenci, která byla součástí daného výzkumu. Text shrnuje a popisuje, jakým způsobem byla interkulturní komunikační kompetence projevována v psaní žáků po provedení intervencí, jejichž cílem bylo rozvíjení všech dimenzí interkulturní komunikační kompetence.
Návaznosti
MUNI/A/1277/2016, interní kód MU |
|