D 2017

Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English

JAHODOVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English

Název česky

Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce

Autoři

JAHODOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung, od s. 145-167, 23 s. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita Brno

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00100250

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8869-6

UT WoS

000483894100008

Klíčová slova česky

interkulturní komunikační kompetence; IKK; psaní; angličtina; A2; výzkumná zjištění; korpus; analýza; fáze po intervenci

Klíčová slova anglicky

intercultural communicative competence; ICC; writing; English; A2; research outcomes; corpus; analysis; post-intervention phase

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2020 15:24, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Developing intercultural communicative competence represents an aim of the foreign-language teaching-learning process but also a subject to be examined in research. First research outcomes of the research which deals with intercultural communicative competence development manifestations in writing in English at basic school proved that it is possible to notice intercultural communicative competence manifestations already at the CEFR A2 level. The following paper introduces further research outcomes resulting from the post-intervention phase of the conducted research. The paper summarises and describes the way in which intercultural communicative competence was manifested in pupils’ writing once the phase of intervention, the aim of which was to develop all the dimensions of intercultural communicative competence, was implemented.

Česky

Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence reprezentuje cíl cizojazyčné výuky, ale také předmět hodný výzkumu. První výzkumná zjištění výzkumu, který se zabývá projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce na základní škole, prokázala, že je možné zachytit projevy interkulturní komunikační kompetence již na úrovni A2 dle SERRJ. Následující text představuje další výzkumná zjištění plynoucí z fáze výzkumu provedené po intervenci, která byla součástí daného výzkumu. Text shrnuje a popisuje, jakým způsobem byla interkulturní komunikační kompetence projevována v psaní žáků po provedení intervencí, jejichž cílem bylo rozvíjení všech dimenzí interkulturní komunikační kompetence.

Návaznosti

MUNI/A/1277/2016, interní kód MU
Název: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VI.)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty