JAHODOVÁ, Pavla. Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English. In Janíková Věra, Hanušová Světlana. Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2017, s. 145-167. ISBN 978-80-210-8869-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English
Název česky Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce
Autoři JAHODOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung, od s. 145-167, 23 s. 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita Brno
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00100250
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8869-6
UT WoS 000483894100008
Klíčová slova česky interkulturní komunikační kompetence; IKK; psaní; angličtina; A2; výzkumná zjištění; korpus; analýza; fáze po intervenci
Klíčová slova anglicky intercultural communicative competence; ICC; writing; English; A2; research outcomes; corpus; analysis; post-intervention phase
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 30. 1. 2020 15:24.
Anotace
Developing intercultural communicative competence represents an aim of the foreign-language teaching-learning process but also a subject to be examined in research. First research outcomes of the research which deals with intercultural communicative competence development manifestations in writing in English at basic school proved that it is possible to notice intercultural communicative competence manifestations already at the CEFR A2 level. The following paper introduces further research outcomes resulting from the post-intervention phase of the conducted research. The paper summarises and describes the way in which intercultural communicative competence was manifested in pupils’ writing once the phase of intervention, the aim of which was to develop all the dimensions of intercultural communicative competence, was implemented.
Anotace česky
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence reprezentuje cíl cizojazyčné výuky, ale také předmět hodný výzkumu. První výzkumná zjištění výzkumu, který se zabývá projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce na základní škole, prokázala, že je možné zachytit projevy interkulturní komunikační kompetence již na úrovni A2 dle SERRJ. Následující text představuje další výzkumná zjištění plynoucí z fáze výzkumu provedené po intervenci, která byla součástí daného výzkumu. Text shrnuje a popisuje, jakým způsobem byla interkulturní komunikační kompetence projevována v psaní žáků po provedení intervencí, jejichž cílem bylo rozvíjení všech dimenzí interkulturní komunikační kompetence.
Návaznosti
MUNI/A/1277/2016, interní kód MUNázev: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VI.)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 09:28