ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina. Kvalita výuky přírodopisu z pohledu žáků základních škol. Online. In Jana Duchovičová, Denisa Gunišová, Nina Kozárová, Rebeka Štefánia Koleňáková. INOVATÍVNE TRENDY V ODBOROVÝCH DIDAKTIKÁCH V KONTEXTE POŽIADAVIEK PRAXE, v dňoch 13.-14. 11. 2017 na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. Výstup z konferencie - Recenzovaný vedecký zborník. 1. vyd. PF UKF v Nitre, Slovensko: Katedra pedagogiky PF UKF v Nitre, 2018, s. 176-185. ISBN 978-80-558-1277-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kvalita výuky přírodopisu z pohledu žáků základních škol
Název česky Kvalita výuky přírodopisu z pohledu žáků základních škol
Název anglicky Quality of natural science education from the point of view of elementary school pupils
Autoři ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. PF UKF v Nitre, Slovensko, INOVATÍVNE TRENDY V ODBOROVÝCH DIDAKTIKÁCH V KONTEXTE POŽIADAVIEK PRAXE, v dňoch 13.-14. 11. 2017 na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. Výstup z konferencie - Recenzovaný vedecký zborník, od s. 176-185, 10 s. 2018.
Nakladatel Katedra pedagogiky PF UKF v Nitre
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00102375
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-558-1277-9
Klíčová slova česky dotazník; kvalita výuky; přírodopis; základní škola; žáci
Klíčová slova anglicky questionnaire; quality of teaching; nature; primary school; pupils
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 21. 3. 2019 16:02.
Anotace
Předkládaná studie se zabývá názory či pohledy žáků 2. stupně základních škol na kvalitu výuky přírodopisu. Jako výzkumný nástroj byl požit dotazník s otevřenými a uzavřenými otázkami, který byl administrován žákům 9. ročníků (n = 171) na dostupném souboru základních škol. Zjištěné náhledy poslouží pro identifikaci komponent a charakteristik, které zakládají a ovlivňují kvalitu výuky přírodopisu na základních školách a jako východisko pro tvorbu vlastního pozorovacího a posuzovacího nástroje. Budou prezentována data z dotazníků, ve kterých respondenti generovali své vlastní náhledy na kvalitu výuky přírodopisu. V závěru jsou navrženy další možnosti směřování výzkumu v této oblasti.
Anotace anglicky
The present study deals with opinions or views of pupils of the 2nd grade of primary schools on the quality of natural science education. As a research tool, a questionnaire with open and closed questions was administered, which was administered to 9th grade students (n = 171) on an available set of elementary schools. Detected views serve to identify the components and characteristics that underpin and affect the quality of science education in elementary schools and as a starting point for creating their own observation and assessment tool. Questionnaire data will be presented, in which respondents generated their own insights into the quality of natural science teaching. In the end, further research is proposed in this area.
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 22:31