2018
Kvalita výuky přírodopisu z pohledu žáků základních škol
ŠEVČÍKOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Kvalita výuky přírodopisu z pohledu žáků základních škol
Název česky
Kvalita výuky přírodopisu z pohledu žáků základních škol
Název anglicky
Quality of natural science education from the point of view of elementary school pupils
Autoři
ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. PF UKF v Nitre, Slovensko, INOVATÍVNE TRENDY V ODBOROVÝCH DIDAKTIKÁCH V KONTEXTE POŽIADAVIEK PRAXE, v dňoch 13.-14. 11. 2017 na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. Výstup z konferencie - Recenzovaný vedecký zborník, od s. 176-185, 10 s. 2018
Nakladatel
Katedra pedagogiky PF UKF v Nitre
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00102375
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-558-1277-9
Klíčová slova česky
dotazník; kvalita výuky; přírodopis; základní škola; žáci
Klíčová slova anglicky
questionnaire; quality of teaching; nature; primary school; pupils
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2019 16:02, Dana Nesnídalová
V originále
Předkládaná studie se zabývá názory či pohledy žáků 2. stupně základních škol na kvalitu výuky přírodopisu. Jako výzkumný nástroj byl požit dotazník s otevřenými a uzavřenými otázkami, který byl administrován žákům 9. ročníků (n = 171) na dostupném souboru základních škol. Zjištěné náhledy poslouží pro identifikaci komponent a charakteristik, které zakládají a ovlivňují kvalitu výuky přírodopisu na základních školách a jako východisko pro tvorbu vlastního pozorovacího a posuzovacího nástroje. Budou prezentována data z dotazníků, ve kterých respondenti generovali své vlastní náhledy na kvalitu výuky přírodopisu. V závěru jsou navrženy další možnosti směřování výzkumu v této oblasti.
Anglicky
The present study deals with opinions or views of pupils of the 2nd grade of primary schools on the quality of natural science education. As a research tool, a questionnaire with open and closed questions was administered, which was administered to 9th grade students (n = 171) on an available set of elementary schools. Detected views serve to identify the components and characteristics that underpin and affect the quality of science education in elementary schools and as a starting point for creating their own observation and assessment tool. Questionnaire data will be presented, in which respondents generated their own insights into the quality of natural science teaching. In the end, further research is proposed in this area.