D 2018

Kvalita výuky přírodopisu z pohledu žáků základních škol

ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina

Základní údaje

Originální název

Kvalita výuky přírodopisu z pohledu žáků základních škol

Název česky

Kvalita výuky přírodopisu z pohledu žáků základních škol

Název anglicky

Quality of natural science education from the point of view of elementary school pupils

Autoři

ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. PF UKF v Nitre, Slovensko, INOVATÍVNE TRENDY V ODBOROVÝCH DIDAKTIKÁCH V KONTEXTE POŽIADAVIEK PRAXE, v dňoch 13.-14. 11. 2017 na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. Výstup z konferencie - Recenzovaný vedecký zborník, od s. 176-185, 10 s. 2018

Nakladatel

Katedra pedagogiky PF UKF v Nitre

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00102375

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-558-1277-9

Klíčová slova česky

dotazník; kvalita výuky; přírodopis; základní škola; žáci

Klíčová slova anglicky

questionnaire; quality of teaching; nature; primary school; pupils

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2019 16:02, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Předkládaná studie se zabývá názory či pohledy žáků 2. stupně základních škol na kvalitu výuky přírodopisu. Jako výzkumný nástroj byl požit dotazník s otevřenými a uzavřenými otázkami, který byl administrován žákům 9. ročníků (n = 171) na dostupném souboru základních škol. Zjištěné náhledy poslouží pro identifikaci komponent a charakteristik, které zakládají a ovlivňují kvalitu výuky přírodopisu na základních školách a jako východisko pro tvorbu vlastního pozorovacího a posuzovacího nástroje. Budou prezentována data z dotazníků, ve kterých respondenti generovali své vlastní náhledy na kvalitu výuky přírodopisu. V závěru jsou navrženy další možnosti směřování výzkumu v této oblasti.

Anglicky

The present study deals with opinions or views of pupils of the 2nd grade of primary schools on the quality of natural science education. As a research tool, a questionnaire with open and closed questions was administered, which was administered to 9th grade students (n = 171) on an available set of elementary schools. Detected views serve to identify the components and characteristics that underpin and affect the quality of science education in elementary schools and as a starting point for creating their own observation and assessment tool. Questionnaire data will be presented, in which respondents generated their own insights into the quality of natural science teaching. In the end, further research is proposed in this area.