2017
Kvalitní výuka přírodopisu z pohledu expertů
ŠEVČÍKOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Kvalitní výuka přírodopisu z pohledu expertů
Název anglicky
Quality teaching of natural science from the point of view of experts
Autoři
Vydání
Študentské fórum XVI. – metodologické otázky tvorby studentských výzkumných projektů v pregraduálním i postgraduálním studiu. 21. – 22. 12. 2017. Občianske združenie Výchova – Veda – Vzdelávanie – Výskum; Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně – Fakulta humanitních studií; Ústav školní pedagogiky; Velké Bílovice – hotel Akademie - Česká republika. 2017
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
dotazník, experti - odborníci, kvalita výuky, přírodopis
Klíčová slova anglicky
questionnaire, expert - experts, quality of teaching, nature
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 8. 3. 2018 12:04, Mgr. Kateřina Ševčíková
V originále
Předkládaná studie se zabývá náhledy/pohledy expertů - odborníků ve vzdělávání a v biologii, konkrétně odborníky z oblasti pedagogiky, obecné didaktiky, didaktiky přírodopisu a biologie na kvalitu výuky přírodopisu. Jako výzkumný nástroj byl použit dotazník s otevřenými a uzavřenými otázkami, který byl administrován expertům – odborníkům. Zjištěné náhledy/pohledy poslouží jako východisko pro tvorbu vlastního pozorovacího a posuzovacího nástroje k evaluaci kvalitní výuky přírodopisu na základních školách. V příspěvku budou prezentována získaná data z dotazníků, ve kterých experti - odborníci generovali své vlastní náhledy/pohledy na kvalitu výuku přírodopisu a posuzovali důležitost obecných komponent a charakteristik a oborově specifických komponent a charakteristik, které zakládají kvalitu výuky přírodopisu.
Anglicky
The present study deals with the views / views of experts - experts in education and biology, namely pedagogical specialists, general didactics, didactics of natural sciences and biology on the quality of natural science teaching. A questionnaire with open and closed questions was used as a research tool and was administered to expert experts. Identified views / views serve as the basis for creating their own observation and assessment tool to evaluate quality natural science teaching at elementary schools. The paper will present the obtained data from questionnaires in which expert experts generated their own insights / views on the quality of natural science teaching and assessed the importance of the general components and characteristics and the branch-specific components and characteristics that underpin the quality of the teaching of natural history.