D 2017

Motivierung zum Deutschlernen aus der Lehrerperspektive: Vorläufige Zwischenergebnisse einer Untersuchung

FUKOVÁ, Petra

Základní údaje

Originální název

Motivierung zum Deutschlernen aus der Lehrerperspektive: Vorläufige Zwischenergebnisse einer Untersuchung

Název česky

Motivování k učení se němčině z perspektivy učitele: Předběžné výsledky výzkumu

Název anglicky

Motivation for German Learning from the Teacher's Perspective: Preliminary Intermediate Results of a Study

Autoři

FUKOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung, od s. 15-44, 30 s. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00100257

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8869-6

UT WoS

000483894100001

Klíčová slova česky

výuka němčiny; motivace; motivování; učitel

Klíčová slova anglicky

German lessons; motivation; motivating; teacher

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2020 14:44, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Dieser Beitrag präsentiert einige ausgewählte vorläufige Zwischenergebnisse einer Untersuchung, deren Ziel es ist festzustellen, wie ein Deutschlehrer seine Schüler zum Deutschlernen motivieren kann. Konkret konzentriert sich der Beitrag auf Daten, die mithilfe von Interviews mit Lehrenden und Beobachtungen im Deutschunterricht gewonnen wurden. Einige davon werden hier präsentiert und kommentiert.

Česky

Tento příspěvek prezentuje některé vybrané předběžné výsledky výzkumu, jehož cílem je zjistit, jak může učitel němčiny motivovat své žáky k učení se němčině. Konkrétně se příspěvek zaměřuje na data získaná prostřednictvím rozhovorů s učiteli a během pozorování v hodinách němčiny. Některá z nich jsou zde prezentována a komentována.

Návaznosti

MUNI/A/1277/2016, interní kód MU
Název: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VI.)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty