2017
Motivierung zum Deutschlernen aus der Lehrerperspektive: Vorläufige Zwischenergebnisse einer Untersuchung
FUKOVÁ, PetraZákladní údaje
Originální název
Motivierung zum Deutschlernen aus der Lehrerperspektive: Vorläufige Zwischenergebnisse einer Untersuchung
Název česky
Motivování k učení se němčině z perspektivy učitele: Předběžné výsledky výzkumu
Název anglicky
Motivation for German Learning from the Teacher's Perspective: Preliminary Intermediate Results of a Study
Autoři
FUKOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung, od s. 15-44, 30 s. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00100257
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8869-6
UT WoS
000483894100001
Klíčová slova česky
výuka němčiny; motivace; motivování; učitel
Klíčová slova anglicky
German lessons; motivation; motivating; teacher
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2020 14:44, Dana Nesnídalová
V originále
Dieser Beitrag präsentiert einige ausgewählte vorläufige Zwischenergebnisse einer Untersuchung, deren Ziel es ist festzustellen, wie ein Deutschlehrer seine Schüler zum Deutschlernen motivieren kann. Konkret konzentriert sich der Beitrag auf Daten, die mithilfe von Interviews mit Lehrenden und Beobachtungen im Deutschunterricht gewonnen wurden. Einige davon werden hier präsentiert und kommentiert.
Česky
Tento příspěvek prezentuje některé vybrané předběžné výsledky výzkumu, jehož cílem je zjistit, jak může učitel němčiny motivovat své žáky k učení se němčině. Konkrétně se příspěvek zaměřuje na data získaná prostřednictvím rozhovorů s učiteli a během pozorování v hodinách němčiny. Některá z nich jsou zde prezentována a komentována.
Anglicky
This paper presents some selected preliminary intermediate results of a research with the aim to ascertain how a German teacher can motivate his students to learn German. The paper is focussing specifically on data which has been gained through interviews with lecturers and observations during German lessons. Some of these will here be presented and commented.
Návaznosti
MUNI/A/1277/2016, interní kód MU |
|