FUKOVÁ, Petra. Motivierung zum Deutschlernen aus der Lehrerperspektive: Vorläufige Zwischenergebnisse einer Untersuchung (Motivation for German Learning from the Teacher's Perspective: Preliminary Intermediate Results of a Study). In Janíková, V.; Hanušová, S. Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung. Brno: Masarykova univerzita, 2017, p. 15-44. ISBN 978-80-210-8869-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Motivierung zum Deutschlernen aus der Lehrerperspektive: Vorläufige Zwischenergebnisse einer Untersuchung
Name in Czech Motivování k učení se němčině z perspektivy učitele: Předběžné výsledky výzkumu
Name (in English) Motivation for German Learning from the Teacher's Perspective: Preliminary Intermediate Results of a Study
Authors FUKOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung, p. 15-44, 30 pp. 2017.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00100257
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8869-6
UT WoS 000483894100001
Keywords (in Czech) výuka němčiny; motivace; motivování; učitel
Keywords in English German lessons; motivation; motivating; teacher
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 30/1/2020 14:44.
Abstract
Dieser Beitrag präsentiert einige ausgewählte vorläufige Zwischenergebnisse einer Untersuchung, deren Ziel es ist festzustellen, wie ein Deutschlehrer seine Schüler zum Deutschlernen motivieren kann. Konkret konzentriert sich der Beitrag auf Daten, die mithilfe von Interviews mit Lehrenden und Beobachtungen im Deutschunterricht gewonnen wurden. Einige davon werden hier präsentiert und kommentiert.
Abstract (in Czech)
Tento příspěvek prezentuje některé vybrané předběžné výsledky výzkumu, jehož cílem je zjistit, jak může učitel němčiny motivovat své žáky k učení se němčině. Konkrétně se příspěvek zaměřuje na data získaná prostřednictvím rozhovorů s učiteli a během pozorování v hodinách němčiny. Některá z nich jsou zde prezentována a komentována.
Abstract (in English)
This paper presents some selected preliminary intermediate results of a research with the aim to ascertain how a German teacher can motivate his students to learn German. The paper is focussing specifically on data which has been gained through interviews with lecturers and observations during German lessons. Some of these will here be presented and commented.
Links
MUNI/A/1277/2016, interní kód MUName: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 8/6/2024 10:23