CHLÁDKOVÁ, Petra. Literarische Texte als Gelegenheit zum interkulturellem Lernen und ihre Rolle in den Lehrbüchern im Fremdsprachenunterricht. In Janíková, V.; Hanušová, S. Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung. Brno: Masarykova univerzita, 2017, s. 169-188. ISBN 978-80-210-8869-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Literarische Texte als Gelegenheit zum interkulturellem Lernen und ihre Rolle in den Lehrbüchern im Fremdsprachenunterricht
Název česky Literární texty jako příležitost k interkulturnímu učení a jejich role v učebnicích ve výuce cizího jazyka
Název anglicky Literary Texts as an Opportunity to Intercultural Learning and Its Role in the Teachers in Foreign Language Teaching
Autoři CHLÁDKOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung, od s. 169-188, 20 s. 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00100268
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8869-6
UT WoS 000483894100009
Klíčová slova česky učebnice; texty; autentické texty; literární texty; interkulturní aspekty literatury
Klíčová slova anglicky textbooks; texts; authentic texts; literary texts; intercultural aspects of literature
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 30. 1. 2020 15:29.
Anotace
In dem vorliegenden Text wurden der Begriff des Lehrbuchs / Lehrwerks und die Charakteristiken von authentischen, didaktischen und didaktisierten Texten erläutert, wobei der Schwerpunkt auf den literarischen Texten lag und deren Potenzial für den Einsatz im Fremdsprachenunterricht. Im Text wurde die Analyse von zwei Lehrbüchern für Jugendliche und Erwachsene zur Erreichung des Niveau B1 des Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmens für Sprachen erwähnt. Die Analyse ergab, dass in beiden Lehrbüchern literarische Texte 18–20 % aller Texte bilden.
Anotace česky
V předkládaném textu byl vysvětlen pojem učebnice a charakteristiky autentických, didaktických a didaktizovaných textů, přičemž důraz byl kladen na texty literární a jejich využití v cizojazyčné výuce. Text zmiňuje analýzu dvou učebnic pro mladistvé a dospělé určené pro dosažení stupně B1 dle SERRJ. Výsledkem analýzy bylo zjištění, že literární texty tvoří v učebnicích 18-20% textů.
Anotace anglicky
In the following text the term of the textbook as well as the characteristics of authentic and didactic texts were explained whereby the emphasis was put on the literary texts and their potential use in language teaching. The text mentions an analysis of two B1 textbooks for adolescents and adult learners. The analysis showed that literary texts form 18-20% of all the texts in the textbooks.
Návaznosti
MUNI/A/1277/2016, interní kód MUNázev: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VI.)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 01:26